Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kamperen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2019 om 12:43
Je kan wel tot ver in Frankrijk komen. Maar wij waren niet dol op sluizen.

Weet je...tijdens het varen zie je de wereld vanuit een ander perspectief.
Zodra het bootje los van de kade ging hadden wij vakantie.
Voordeel van het bootje was dat we onderweg koffie konden zetten en broodjes konden smeren en zo.
De kinderen konden spelletjes doen, tekenen en lezen en ik breien of zo.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2019 om 09:01
Natuurlijk, de Pyreneeën.
Wat dom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
Varend naar Portugal is dus geen optie.
Heeft er iemand ervaring met de flixbus of de internationale trein?

Dat vakantiegevoel heb ik met de auto ook wel vrij direct. 
Sowieso rijd ik zelden harder dan 100 km/uur, maar zeer zeker niet als ik op weg naar Portugal ben.
Om de 1,5 a 2 uur even stoppen, vroeger heette dat een rookpauze, tegenwoordig een plaspauze 😁
Het liefst bij een benzinestation, voor de noodzakelijke koffie, of bij een supermarkt.
Gelijk boodschappen doen, tanken en vaak is er wel een restaurantje voor...  koffie!

In Nederland en België rijd ik wel snelwegen, maar zodra ik de Franse grens ben gepasseerd,
Worden het de lokale wegen, vooral N-, maar ook D-wegen. Absoluut géén peage.
Met uitzondering, de Frans-Spaanse grens. Dan is de peage erg handig en ook zinvol.
Scheelt uren reistijd en is lief voor je auto (en de tank). Weet ik door ervaring.
Bergpassen zijn leuk en schitterend om te rijden, maar toch...

In Spanje ontkom ik niet aan snelwegen, maar in Portugal weer lekker locaal rijden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2019 om 14:48
De flixbus zie ik regelmatig rijden, maar ik ben er nog nooit mee geweest. Wel ben ik lang heel lang geleden met de slaaptrein naar Monza (Milaan)
geweest. In slaap vallen, de bergen met de sneeuw missen en wakker worden terwijl je al in Italië bent - een hele ervaring. Maar ik was nog
een puber . . . ik heb wel onthouden dat het prijzig was. Maar ontspannen, wel na het uitladen van de auto acuut de auto wassen Wacko want die wordt
vies onderweg. Ik heb vandaag staan uitrekenen dat ik ook al zeker 20 jaar niet gevlogen heb, wat gaat de tijd toch snel . . .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns