Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Onder moeders vleugels

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Onder moeders vleugels
    Posted: 29 Januari 2020 om 18:37
Er komt een nieuwe bioscoopfilm van dit oude klassieke meisjesboek. Met Meryl Streep als moeder March. Ik ga zeker kijken, ik heb die boeken nog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2020 om 23:19
dat was vroeger ook mijn lievelingsboek. En ik denk dat die hier ook nog ergens moet liggen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 09:53
Ik heb er vier: Onder moeders vleugels, Op eigen wieken, De kostschool van meneer Beer en De wereld in. Wel verschillende vertalers en dus verschillende namen voor de personen. Ik heb ook wel de meeste films en series gezien, vrij kort geleden nog op BBC First.

Ton mag zich vermannen en die film uit zitten, dan ga ik wel mee naar een gooi- en smijtfilm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 10:02
Het was niet mijn lievelingsboek. Ik heb wel vroeger de boekenreeks Joop ter Heul van Cissy van Marxveldt verslonden. Vroeg me daardoor destijds zelfs af waarom wij geen dienstmeisje hadden...

Maar omdat Merryl Streep in de film mee doet, ga ik misschien toch wel kijken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 10:10
En Emma Watson uit de Harry Potter serie.

Ooit was er een tv musical met Trudy Labij als Joop ter Heul en Willem Nijhof als Leo. Ik heb die boeken ook nog, De dochter van Joop ter Heul los, de andere in een omnibus.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 17:54
Oeps, onbedoeld gejokt. Laura Dern speelt Marmee, dus moeder March, Meryl Streep speelt tante March, de excentrieke strenge tante, bij wie Jo gezelschapsdame is. In ons filmhuis Gigant zijn geregeld boek & filmavonden en aan deze film is er ook één gewijd. De film wordt ingeleid door een filmdocent, er worden readers met informatie uitgedeeld en je kunt in de pauze en na de film praten over het geziene.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns