Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

groot borduurwerk, hoe?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rapidash View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 Februari 2020
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rapidash Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: groot borduurwerk, hoe?
    Posted: 03 Februari 2020 om 19:04
Goedenavond allemaal

In mijn enthousiasme heb ik bedacht een mega groot borduurwerk te gaan maken. De aida van 180 bij 160 (14 ct) is binnen. Gisteren heb ik de eerste steekjes gedaan, keurig vanuit het midden met behulp van een borduurring (heet zo'n ding zo?). Ik worstel alleen -letterlijk-   met de rest van de stof. Wat doe ik daarmee? ik wil vooral ook op vakantie borduren, knus voor de tent dus heb geen zin dat de stof constant over de grond sliert. Ik zal het dus op de een of andere manier moeten opvouwen/rollen/geen idee. Wie heeft goede tips? Andere handige tips voor borduren op de camping zijn overigens ook zeer welkom.

Gisterenavond dacht ik echt even: waar ben ik aan begonnen.....

Dank jullie wel voor jullie tips!

rapidash
Oh en namens mijn kind nog een vraag: heeft iemand een tip waar ik een niet te groot patroon van een hyena kan vinden/aanschaffen? Daar gaat de spreekbeurt over en nu is een geborduurde hyena plots een ernstige wens. Of moet ik dat elders vragen?
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2020 om 22:12
Je kunt de grote stukken voorzichtig oprollen of omvouwen en met rijggaren of iets dergelijks vastzetten.

Heb je Google al geprobeerd? Gewoon zoeken op Borduurpatroon Hyena
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2020 om 10:17
Dit patroon is niet meer te koop, maar … ik zou dit afdrukken, dan vergroten (bijv. onder kopieermachine), en de contouren van de hyena dan op borduurstof overnemen (met uitwasbare stift bijvoorbeeld). Daarna zelf de rest invullen met kleuren naar eigen idee. Bij tijdgebrek alleen de contouren in één of twee randen borduren en het midden niet opvullen...

https://nl.pinterest.com/pin/155303887193556754/

Heb je hier iets aan?

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2020 om 10:53
Ik ben bang dat een groot borduurwerk knus voor de tent en ook nog in een ring niet heel handig zal zijn. Ik heb ook wel grote borduurwerken gemaakt, maar zelden in een ring, gewoon los. Waarom doe je het in een ring? Ben je bang dat je de spanning niet goed houdt? Dat is een kwestie van oefenen en steeds controleren
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maart 2020 om 17:15
Is al een beetje oud .

Maar als je met aida werkt worden het volgens mij kruissteken ,daar zou ik ook geen ring voor gebruiken ,wel voor platsteek borduurwerk .

Maar is een stuk plastic ,waar je een gat uitknipt zo groot of iets groter dan de omtrek van de ring . De onderkant van het plastik sla je om de onderkant van de stof zet je vast met knijpers of zo iets dat de stof schoon blijft .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns