Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breimachine probleem

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2020 om 16:30
steekt de draad in de slede zelf in het juiste 'gaatje'. Misschien denkt hij dat ge met 2 kleuren breit.
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2020 om 08:11
Ik heb een dubbelbreed maar ik heb het onderbed voor het gemak even verwijderd. De slede komt wel overeen met de plaatjes in het boek die ze voor een enkelband gebruiken. U schrijft dat ik het gedeelte van het dubbelbed moet vervangen voor een gedeelte van het enkelbed maar hoe ziet die er dan uit?

Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2020 om 08:14
Ik heb een dubbelbrede breimachine maar heb voor het gemak het onderbed verwijderd. U schrijft dat de slede dan ingesteld moet worden voor een enkelbed maar hoe ziet dat er dan uit? Moet ik dan het borstelgedeelte verwijderen er een andere opzetten? Hoe ziet dat er dan uit want in mijn boek staat daar niets over vermeld.
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2020 om 08:17
Originally posted by bep bep wrote:

steekt de draad in de slede zelf in het juiste 'gaatje'. Misschien denkt hij dat ge met 2 kleuren breit.

Ik doe het draad je in de aangegeven toevoer oog A.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2020 om 10:54
Het bovenbed is een 930, het onderbed heeft ook een nummer en daar is een apart boekje bij. Hoe het metalen deel voor het onderbed 
eruitziet staat in dat boekje (boven is altijd KH onder is altijd KR)
De slede heeft links en rechts 2 knoppen dat zijn schroeven, als je die losdraait kan het metalen deel er naar voren toe af, dat is puur het deel waar de draad
door loopt - het grootste verschil uit mijn hoofd gezegd is dat je bij alleen het bovenbed echt n palletje hebt voor je draad (open doen, draad erin en dicht doen)
Als je met beide bedden werkt dan is het meer een zigzag waar je de draad doorheen leidt, maar daar kun je niet mee breien als je alleen het bovenbed
gebruikt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2020 om 10:57
Nou laten we het eens proberen, je hebt steken op de naalden staan en je gaat heen en die worden allemaal gebreid.
Hoe zien de naalden er dan uit, zijn de klepjes allemaal dicht en staan ze in stand B ?
Wat gebeurt er b.v. als je alle naalden naar voren schuift in de E stand, met de klepjes allemaal open ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2020 om 09:17
Ik heb de tekst in dit artikel niet gelezen, maar hier staat een mooi plaatje van hoe de slede er uit moet zien 
De eerste 2 plaatjes voor als je alleen het bovenbed gebruikt
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2020 om 09:25
In deze advertentie zie je op de 2e foto vooraan ligt de normale slede, erachter de kantslede en daar achter de slede van het onderbed.
Dwars aan de rechterkant ligt de draadtoevoer die je gebruikt bij een dubbelbed. Het metalen deel dat je dus helemaal voor op de foto ziet
kun je losschroeven en dan kun je die metalen delen uitwisselen.
Als je met een dubbelbed breit ligt dit erg voor de hand, want de normale draadtoevoer past niet . . . 

Maar zoals eerder gezegd als je met een enkelbed breit ziet de slede eruit zoals op foto #2
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2020 om 19:13
Mijn slede ziet er inderdaad zo uit dus dan heb ik wel de goede....

Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2020 om 19:17
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Nou laten we het eens proberen, je hebt steken op de naalden staan en je gaat heen en die worden allemaal gebreid.
Hoe zien de naalden er dan uit, zijn de klepjes allemaal dicht en staan ze in stand B ?
Wat gebeurt er b.v. als je alle naalden naar voren schuift in de E stand, met de klepjes allemaal open ?


Als ik van rechts naar links ga met de slede dan breid hij de steken. de klepjes staan open in de B stand.
Als ik van links naar rechts ga met de slede dan breid hij de steken niet en is er dus een losse draad voor het breiwerk. de klepjes staan dan in de B stand open.

In de E-stand staan de klepjes open maar kan hij moeilijk breien.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2020 om 08:59
Ik ga vanmiddag eens even naar boven en achter het apparaat zitten/staan.

Heb je de slede er al eens afgehaald en ondersteboven gekeerd en zitten er dan nog resten wol in ? Je kunt hem even stofzuigen en kijken
of alle palletjes werken.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2020 om 09:59
Als ik steken op zet, dan doe ik dat altijd in de e-stand - ik duw wel dan alle steken naar achteren.

Ik heb het net geprobeerd, de machine klaagde hij wilde wel weer eens iets maken. Gelukkig werkte alles nog en toen heb ik de slede eens
van de machine gehaald (ik kijk straks of ik de foto's plaatsen kan). Ik mag hem wel eens schoonmaken want hij is stoffig, want hij is vet.
Mijn advies is dan ook om de slede van de machine te halen en hem met een doekje schoon te maken alle vettigheid en draadjes weghalen
en hem dan volgens het boekje weer te oliën met naaimachine olie, als je geen naaimachinehandel in de buurt hebt ga dan naar de fietsenmaker, 
die hebben dat.

Ik ga nu even kijken of ik mijn foto's kan plaatsen, ik heb zelf mijn grofbreier gebruikt voor de foto's dus alles is wat groter en hopelijk ook duidelijker.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2020 om 10:32


Opzetten steken, ik ben rechts dus ik ga van links naar rechts, de slede staat rechts


Heel voorzichtig de eerste keer zonder gewichten naar links


Gewichten inhangen


Breien, de naalden staan in B en zijn min of meer open


Kijk niet gebreide steken, de draad loopt voorlangs. De draad ligt tegen de machine aan, maar voor de foto heb ik hem iets los getrokken zodat je de draad ook goed ziet


De instelling van mijn slede zie de rechter PART knop (die veroorzaakt het niet breien van links naar rechts)


De onderkant van de slede (beetje viezig toch wel) ik heb rode lijnen getrokken zie het verschil tussen links en rechts


Deze staat in de PART (niet breien) positie


Deze staat neutraal (wel breien)

Zo zou bij jou de onderkant van de slede uit moeten zien, alleen dan alles iets kleiner omdat dit foto's van een andere machine (grof versus fijnbreier) zijn
Maar als je echt heen én weer wilt breien dan moeten die 2 pallen beide zo staan als op de laatste foto.


 

Fles naaimachineolie goed voor waarschijnlijk de rest van mijn leven - zolang de fietser hier in huis m niet ontdekt Wink
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 15:35
Dank je wel voor deze duidelijk uitleg met foto’s. Mijn onderkant is zoals jij laat zien met de twee laatste foto’s. Alleen als ik op de Part knop druk gebeurd er dus helemaal niets. Kennelijk is deze knop stuk (?).
Dat is wel een beetje balen.....
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2020 om 19:28
Heel erg bedankt voor deze duidelijk foto’s en uitleg erbij. Mijn Intar knop aan de rechterkant is dus defect waardoor hij open blijft staan en de toer niet breit. Ik heb contact gezocht met ABS te Tholen en zij zullen de slede voor mij nakijken en maken. Ik hoop daarna echt met de breimachine te kunnen breien en te kunnen experimenteren om uiteindelijk ermee kledingstukken te breien.
Heel,hartelijk dank!
Groeten Anouk
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2020 om 07:56
Beste Anouk, het zijn maar machines en ze kunnen stuk . . . maar ze kunnen gemaakt worden én er zijn ook nog steeds nieuwe of 2ehandse
sledes verkrijgbaar. Nu je weet wat er mis is, kun je ook verder en hebben jij en de machine een kans :-)

Soms lees ik ook wel verhalen van mensen die b.v. onderdelen van de gecomputeriseerde slede weggooien, terwijl ook die gemaakt
kunnen worden. Dus niet te snel opgeven. En wat ben ik blij dat ik mijn foto-serie niet voor Piet Snot gemaakt heb.
Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2020 om 10:25
Ik ben heel blij dat je dit voor mij hebt gedaan. De slede is inmiddels aangekomen bij ABS in Tholen dus ik hoop dat ik hem snel terug heb en verder kan experimenteren om uiteindelijk een trui of vest te breien.

Back to Top
@nouk View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2020
Locatie: Nijega
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer @nouk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2020 om 16:38
Vandaag de slede retour gekregen. De beruchte knop is gemaakt en de breimachine breit zoals hij hoort! Iedereen hartstikke bedankt voor jullie tips om mij te helpen. Ik waardeer het echt heel erg, wat een kennis op dit forum en wat een bereidwilligheid om een ‘onbekende’ te helpen! Ik hoop in de toekomst dit ook terug te kunnen doen ..... maar nu eerst verder oefenen met de machine.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2020 om 15:24
Kijk eens aan - wat een goed bericht zeg. Veel plezier met breien. Als je niet allergisch tegen een Amerikaans accent bent kun je
op de jijtube b.v. filmpjes van Diana kijken, dat heeft mij erg op weg geholpen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns