Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Spinnen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Spinster View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Maart 2020
Locatie: Renswoude
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spinster Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Spinnen
    Posted: 01 Maart 2020 om 15:36
Hallo dames
Ik ben begonnen met spinnen.
Het wil nog niet zo lukken
Mijn draad krult telkens op.
Heeft iemand een idee hoe ik dat verhelp?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2020 om 22:02
Of er hier veel spinnen, weet ik niet. Zelf heb ik 45 jaar geleden een paar avondjes doorgebracht achter een spinnenwiel. Dus veel hulp zal ik je niet kunnen bieden.

Tijdens het draaien van het wiel, worden de vezels die jij vast hebt gedraaid. Iets dat gedraaid wordt, krult altijd in elkaar als jij de draad laat ontspannen. Tijdens het spinnen hou je de draad wel "strak" genoeg zodat hij gedraaid op je klos komt te zitten. Misschien heb je de spanning van de aandrijving van je wiel te los staan waardoor je draad die je in je handen hebt, te los hangt.

Verder kan ik je niet veel vertellen hierover.
Succes  

    
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2020 om 10:02
Ik heb er altijd alleen maar bij gestaan als opa spinde. De draad krult soms, maar het is een kwestie van de draad op de juiste spanning houden.
Het ziet er heel makkelijk uit, maar het is echt een kunst - dus niet meteen opgeven en oefenen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns