Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Als de kinderen zich vervelen...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Als de kinderen zich vervelen...
    Posted: 20 Maart 2020 om 12:32
Als de kinderen zich vervelen, kun je verkleedkleren aantrekken en eventueel in optocht door de buurt lopen en lekker zingen, zwaaien en je aanstellen. Is er een verzorgingstehuis of bejaardenhuis in de buurt, loop langs en laat de binnenzitters, die geen bezoek mogen, even lachen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2020 om 22:01
goed idee Magtelt.
Hier zitten de verzorgingshuizen al vanaf zaterdag op slot .
Hier vervelen de kids zich niet hebben huiswerk door gekregen en sinds donderdag gewoon online les. Gaat prima zo kunnen toch een deel lessen door gaan.
Britt is ook aan het haken geslagen als ze naar uren huiswerk en verslagen maken klaar is. Gaan weinig naar buiten de kids zijn ook flink het hoesten dus even voorzichtig zijn.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2020 om 13:48
Goed idee,maar wel aan de afstand denken .

Hier staat een jongen van een jaar of 12 een paar keer per week op het terras voor het verpleeghuis ,ik denk op z,n trombone liedjes te blazen .

Waarom geven Ziggo KPN en welke er nog meer zijn een paar betaalzenders niet voor een paar maanden gratis doorgeven .

Wel weer automatisch terug draaien zodat ze geen rekening achteraf krijgen .

Of een zender vrijmaken ,waarop desnoods oude films of weet ik wat nog meer laten zien . ? Misschien zijn er nog wel dementerende bij wie wat bovenkomt Ik weet wel van mijn moeder ,dat als je met haar over heel vroeger ging praten er stukjes boven kwamen .

Als je de boel opslot doet moet je daar ook iets tegenover stellen en niet ' s avonds laat ,of de supermarkt om 7 uur tot 8 ' s morgens open doet voor ouderen ,die nog op de thuiszorg zitten te wachten om de steunkousen aan te doen .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2020 om 18:34
Abonnees van Ziggo kunnen nu kijken naar de kanalen 101 t/m 104, maar het meeste dat uitgezonden wordt is ouwe koek, Hudson Hawk met Bruce Willis uit 1999, zulke films, niet de films die net uit de bioscoop komen. En tv oost zendt de hele serie Van Jonge leu en oale groond nog eens uit, op drie tijdstippen.

Ik vond dat vroege bejaardenuurtje niks. Straks worden ouwe pa of moe uit bed gesleurd omdat de kinderen dan een lekker rustig boodschappenuurtje willen. Dat is alleen geschikt voor mensen, die in Indië geboren zijn en altijd nog tropenuren aanhouden. Inderdaad de meeste thuiswonende bejaarden krijgen hulp bij steunkousen aantrekken of douchen. En wachten elke dag tot het krieken allang voorbij is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2020 om 19:06
Ik hoorde van de schoonmoeder van mijn dochter, via de telefoon ,dat een supermarkt medewerkster gezegd had ,dat er meer jongeren waren dan ouderen en dat het stervensdruk was en na het uur de vakken al haast weer leeg waren en 1,5 meter dus niet mogelijk . Als ze het weer doen ,gaan ze om een ID vragen ,maar dan is 1,5 meter ook weer moeilijk .

Het idee is goed bedoeld ,maar dan op een andere tijd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2020 om 09:38
Daar was ik nou net bang voor, misbruik van dat bejaardenuurtje. En het personeel van een supermarkt is niet de politie. Het viel me vorige week al op, dat het verkeer op zaterdag zo druk was, ik denk dat hamsteraars van de ene winkel naar de andere rijden om in te slaan. En nu hebben ze 's morgens een uurtje extra.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2020 om 10:41
Machtelt ,

Degene van wie ik het hoorde vertelde dat het ouderen waren uit een dorpje zonder supermarkt .
Dat ze een busje hadden geleend ,? dat sommigen al om 4 uur opgestaan waren om optijd klaar te zijn en dat boven genoemd het resultaat was .



Er zullen best mensen zijn die boodschappen mee willen brengen , maar geef jij je pasje af ?


We moeten ook uitkijken met mensen met volle karren van hamsteren te beschuldigen .

Als je boodschappen voor een oudere meeneemt, gelijk met je eigen boodschappen heb je gauw een volle kar . Straks moet je nog een bewijs meenemen dat je boodschappen voor een ander meeneemt .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2020 om 11:21
Wij bestellen brood online bij de warme streekbakker, waar onze buurvrouw werkt en betalen dan ook online. Zij brengt ons dan vrijdags na haar werk een tas. Nu belt ze aan als Zwarte Piet en staat al bij haar voordeur als ik hard Dank je wel roep, waarop zij Graag gedaan toetert. Maar zo zouden wij ook de boodschappen laten doen, bon in de tas en meteen overschrijven. Niemand anders krijgt mijn pasje ook maar een seconde in handen. Maar ik zie graag zelf groente en fruit, die ik wil aanschaffen, even weten of het vers is. Bovendien sta ik graag bij de groenteafdeling te prakkizeren wat ik nog niet al 10.000 keren gegeten heb en of ik een alternatief recept weet.

Een paar jaar geleden moest ik Ton verbinden, toen hij wondroos had en toen heb ik op recept een doos niet-rubberen handschoentjes gehad, die overvol was. En die gebruik ik nu samen met een zelfgemaakt mondkapje. Ik let op hoe ik die dingen uittrek en af doe. Handschoenen in de vuilnis, mondkap Dettolspray en in de wasmand. Mijn handen worden schraal van het wassen, drie keer handcrème is amper genoeg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2020 om 11:50
Ik heb ook een zelfgemaakt mondkapje dat de was ingaat en heet gestreken .

Wij hadden vroeger een huisarts die er op hamerde dat je theedoeken moest strijken ,mocht je je dan zo verwonden ,heb ik een keer gedaan aan een sardineblikje ,dat een pleister niet helpt dan is zo'n theedoek redelijk steriel om er omheen te slaan .

Ik had nog een stapel nieuwe keukenhanddoeken ,van voor mijn trouwen liggen ,die zijn van de week ook de wasmachine ingegaan .Je gebruikt er nu zoveel meer .

Onder de dekbedhoezen gaat een wit beddelaken zoals je ze vroeger had ,die kunnen op 95 graden gewassen en de hoezen niet . Zo verzin je vanalles of het helpt ,dat zullen we over een paar maanden zien .

De handschoenen die ik nog had ,zaten zo aanelkaar gekleefd dat ze niet meer bruikbaar waren .

Van de apotheek hoorde ik dat keukendoek en theedoek een paarkeer per dag in de magnetron ook een goed idee was .

Verder kook ik die uit in een grote pan .

IMijn handen worden ook schraal ,maar ik heb oooit een tens apparaat gebruikt en daar hoorden plakelectroden bij . Daar werd je huid ook droog van ,er waren speciale tubes creme bij die gebruik ik nu helpen beter dan handcreme ,
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2020 om 12:23
Mijn kinderen hadden een abonnement op de EHBO, altijd hoofdwonden of andere wonden, die gehecht moesten worden, dus ik streek theedoeken ook altijd aan twee kanten, voor het geval er weer eentje daarvoor nodig was. Van de magnetron wist ik ook. Sponsjes en vaatdoekjes met een scheutje citroensap een minuutje in de magnetron en laten liggen tot je je vingers niet meer brandt. Het lost meteen eventueel vet of vuil op in de magnetron, keukenpapiertje vegen, schoon. Helaas heb ik mijn 5 en 10 liter pannen weggedaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns