Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lus maken om knoop te bevestigen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lus maken om knoop te bevestigen
    Posted: 28 Maart 2020 om 15:11
Kan iemand mij helpen met de volgende uitleg ... is dit een soort knoopsgat? Een lus?
LUS:
1 lus: * maak 1 omslag, kant de omslag af *, herhaal van *-* tot de lus 2 cm meet.


Kant op de volgende naald aan de goede kant af met recht boven recht en averecht boven averecht – terwijl u TEGELIJKERTIJD de lussen als volgt breit:
Kant 4-5-5-4-6-7 steken af, maak 1 LUS – lees beschrijving hierboven, * kant de volgende 5-5-6-5-5-6 steken af, maak 1 lus * brei van *-* in totaal 2-2-2-3-3-3 keer, kant 29-31-31-33-35-35 steken af (= hals), * maak 1 lus, kant de volgende 5-5-6-5-5-6 steken af *, brei van *-* in totaal 2-2-2-3-3-3 keer, maak 1 lus, kant de laatste 4-5-5-4-6-7
steken af.
Alvast bedankt
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 16:31
Ik heb het idee dat ik net begrijp, maar ik zou moeten zien wat het wordt om te zien of ik gelijk heb. Anders zeg ik het fout en heb je er niets aan
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 16:46
Het patroon noemt Raspberry Flirt Drops 196-34
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 19:24
Dit is het patroon. Het is zoals ik gedacht had. Nu nog uitleggen. Helemaal onder aan het patroon kun je lezen wat mensen zoal gevraagd hebben en wat de antwoorden zijn. Het zijn verschillende talen, maar er zit ook Nederlands tussen. 
Het knoopsgat komt boven op de schouder door middel van lussen. Je kant een aantal steken af, staat in het patroon aangegeven hoeveel dat er moeten zijn. Dan ga je een lus maken. Je maakt een omslag. 
https://www.garnstudio.com/video.php?id=94&lang=nl Deze link staat in het antwoord op een vraag hierover.
Je maakt dus die omslag en kant de steek die ernaast staat af, over de nieuwe steek halen dus. Weer een steek bijmaken en weer de steek ernaast erover halen. Men schrijft in de uitleg dat die lus ongeveer 2 cm moet zijn. Dan kant je weer het voor jou benodigde aantal steken af en maakt weer een lus. Dan weer een aantal steken afkanten enz. Dit doe je in totaal 2 of 3 keer keer, ligt aan de maat die je breit.
Dan kant je voor de hals een bepaald aantal steken af, het aantal ligt ook weer aan de maat die je breit. Dan maak je over de laatste steken die over zijn weer lussen. 
Ik zou je adviseren om voordat je begint even het aantal steken dat je voor beide schouders moet afkanten en de steken van de hals bij elkaar op te tellen. Het totaal moet het aantal steken zijn dat er op de naald staan bij je achterpand. Je kunt dan van te voren controleren of alles goed gedacht is.
Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat het lukt. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 20:05
Dus als ik het goed begrijp zal alles afgezet zijn maar hou ik 6 lussen over ( eigenlijk steken) die ik dan rond de knopen moet draaien.
Of moet die lus ook afgezet worden dat je gewoon een koordje hebt van 2cm dat je vastnaait .( je kan dit op 2 manieren interpreteren vind ik) daarom ook mijn vraag
Alvast bedankt voor uw goede uitleg!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 20:17
Ik denk dat je gewoon doorwerkt, nergens nog iets hoeft vast te naaien. Je maakte een lus en houdt altijd 1 steek ove,r die gebruik je dan bij het afkanten van de volgende steken van de schouder.
Ik zelf denk dat ik de steken zou afkanten zonder ze te breien. Dan blijft je draad zitten aan de rechterkant van de afgekante steken. Dan kun je daar beginnen met de lus te maken, die zou je eventueel net zo goed kunnen haken. Dan weer steken afkanten zonder ze te breien, weer een lus maken enz.
Op de manier die zij beschrijven steekt je lus boven het werk volgens mij. Want je draad zit links en daar maak je de lus. Doe je het zoals ik het nu spontaan bedenkt heb je een lus die vlak langs het werk ligt.
Ik las nl bij de vragen dat iemand vond dat de schouder zo uitrekte. Op deze manier doet ze het misschien iets minder. Ik ga het proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 21:32
Aan de rechterkant zie je het knoopsgat zoals Drops het beschrijft. Aan de linkerkant zoals ik het bedacht heb. Afkanten zonder de steken te breien. De steken opzetten en afkanten zoals zij het beschreven hebben zien er precies hetzelfde uit als wanneer je de lus haakt. haken vond ik handiger. Neem vooral een dunne haaknaald, want de steken hebben zeker de neiging om uit te rekken. Ook de lus niet te lang maken. Even proberen.
Apropos, het proeflapje had ik nog liggen van iets anders en toevallig niet afgekant. dus ging het vrij snel. Ondertussen wel nog koffie gedronken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Chacha View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 05 Februari 2019
Locatie: België
Status: Offline
Points: 78
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chacha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2020 om 21:56
Jij bent gewoon super !!!
Hartelijk dank! Ik ga het haken denk ik!
Fijne avond nog!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.656 seconden.
Lang Yarns