Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Phildar nr 154 - vest Florentine

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
alisavb View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 Maart 2020
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer alisavb Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon Phildar nr 154 - vest Florentine
    Posted: 30 Maart 2020 om 11:20
Hallo, 
Ik ben nieuw hier op het forum & ook nieuw in breien. 
Nu wou ik na het succesverhaal van mijn gebreide sjaal, een baby vestje maken voor mijn nichtje.
 
Ik was begonnen met het patroon tot ik vastzat. 

Het patroon gaat als volgt: zet 62 st op met nld 3.5 en br. ribbelst. (dit is gelukt!)
Kant op 17cm tot. h. voor de armsgaten aan weersz. 1x 3st af, daarna ied. 2e nld.: 1x 2st en 2x 1st. Er resten 48 st. 

Ik snap het eerste deel van het afkanten (heb dus aan weerzijden 1x 3 steken afgekant). Maar het 2e deel is mij een raadsel.... Ermm

Hoe voer ik het laatste deel (in het vet) correct uit?  
Als ik het aantal steken tel, dan heb ik er na het eerste deel 6 minder, maar na het deel slechts 4 minder, dan heb ik nog 4 steken te veel op mijn naald staan dan in het patroon aangegeven is. 

Alvast bedankt voor jullie reacties!


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 11:34
Ook Hallo.
Aan weerszijden betekent aan beide kanten zodat het er ongeveer gelijk uit ziet.
Iedere 2e naald betekent dat je op 2 toeren aan beide kanten iets doet.
Dus eerst aan beide kanten 2 steken minderen (of afkanten) --> min 4
dan aan beide kanten 1 steek minderen (min 2) en dat doe je 2 keer 
Dus 62 - 6 - 4 - 2 - 2 = 48 steken over

Afkanten doe je meestal in de heen naald aan de ene kant en in de terug naald aan de andere kant, een enkele mindering kun je met gemak in 
dezelfde naald doen - iedere brei- haakster doet dat op zijn/haar manier
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2020 om 12:25
Mijn truukje, helemaal met dunne naalden en een klein truitje is: Op de goede kant rechts 3, 2 of 1 steken/steek afkanten, in dezelfde naald links de steken zonder breien op de rechternaald nemen, en die steken/steek op dezelfde manier afkanten. Is dat averecht, dan kant je ze averecht af. Het kleine lusje dat hierdoor ontstaat werk je weg bij het inzetten van de mouw. Zodat de baby er niet in grijpt met garnalenvingertjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 April 2020 om 13:15
Lw 1463

Zou er met iedere 2e naald niet bedoeld worden ,dat je een pen zonder minderingen er tussendoor breit .

Is hetzoals jij schrijft niet elke naald .

Ze zou even moeten kijken hoe hoog het armsgat wordt .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns