Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hanglamp van Macrame

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Henk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juni 2020
Locatie: Geulle
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hanglamp van Macrame
    Posted: 29 Juni 2020 om 11:14
Hallo allemaal
In de jaren 70 en 80 heb ik enkele werkstukken gemaakt van macramé o.a. een hanglamp voor in de kamer.
Deze lamp had een lengte van ongeveer 1 meter met onderaan een staart met kwast.
Het middelste gedeelte was een vierkant
Ik ben nog in het bezit van een foto waar hij voor een gedeelte opstaat maar weet niet hoe ik die foto kan koppelen aan dit bericht.
Nu ben ik opzoek naar de beschrijving van deze lamp wie zou me kunnen helpen.
Groetjes Henk
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 18:25
Er zijn diverse patronen te vinden op internet.
Zoek maar eens op macrame lamp patroon met Google of Pinterest
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 19:11
Of jouw tube, heb je veel tutorials
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 09:55
Ik zou zeer zeker ff Google raadplegen
Back to Top
Henk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juni 2020
Locatie: Geulle
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 10:16
Hallo mensen
Dank je wel voor jullie reacties.
Ik heb Google, denk ik wel helemaal doorzocht, maar helaas mijn lamp heb ik tot nu toe nog steeds niet gevonden.
Vermoedelijk heb ik die uit een tijdschrift of boekje gehaald.
Met vriendelijke groeten Henk
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 11:00
Jammer dat we niet kunnen helpen. Ik heb zelf vroeger (jaren 70) ook heel veel macramé gedaan, hele wandkleden heb ik toen gemaakt. Heel leuk werk en leuk dat het weer terug is.
Succes met je zoektocht.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Henk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juni 2020
Locatie: Geulle
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 08:41
Ja, ik vond het ook hartstikke leuk om te doen, vooral in de wintermaanden he.
En nu wil mijn dochter die lamp gaan namaken, maar helaas ik ben dat patronenboekje kwijt.Cry
Daarom was ik opzoek naar iemand die die boekjes nog ergens heeft liggen.
Jammer dat ik geen foto kan toevoegen.
In elk geval bedankt voor je reactie.Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 09:19
IK heb mijn macraméboekjes lang geleden naar de kringloop gebracht. Ik had ze geërfd en kon er zelf niks mee. Je kunt zoeken in kringlopen, op marktplaats en in boekwinkeltjes.nl Daar heb ik ooit een punnikboekje gevonden, dat nergens meer te vinden was. Misschien kom je je oude boekje daar tegen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 09:57
Wat voor een boekje was het, heb je enig idee ? Hoe je een foto moet laden dat staat ergens bij de tips en trucs.
Back to Top
Henk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juni 2020
Locatie: Geulle
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 10:36

Dit is mijn hanglamp (tenminste een gedeelte) die ik gemaakt heb en opzoek ben naar de beschrijving.
Bedankt lw1463 voor je tip
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 09:38
Ik heb boven wel wat, ik zal eens kijken - maar het patroon kan natuurlijk ook uit een doe-het-zelf of Ariadne zijn gekomen en niet uit een boek.
Het is de moeite waard om even stil te gaan zitten en in je hoofd een tijdreis te maken naar toen, toen je die lamp maakte en wat je je nog
herinnert van het proces. En hoe het ging of tegen wie je opgeschept hebt, dat soort dingen en dan weet je misschien ook uit welk type boek of 
tijdschrift het patroon kwam. Was het een gedoe, wilde het boek niet openliggen terwijl je bezig was of had je eerder al kleine dingen gemaakt enzovoorts
Back to Top
Henk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juni 2020
Locatie: Geulle
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 14:58
Hallo lw1463
Het is natuurlijk wel een idee om eens diep te graven, alleen ik moet wel verrekte diep gaan graven.
Het is n.l. wel vijftig jaar geleden dat ik die lamp heb staan knopen.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat toen met tegenzin gedaan heb bovendien was dat een van de vele werkstukken die ik toen gemaakt heb.
Toch bedankt voor het meedenken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2020 om 17:22
Aan de foto te zien heb je wel minimaal 2 vierkanten van metaal gebruikt.
1 boven aan en 1 onderaan.
Met knopen alleen krijg je niet zo'n mooi vierkant.

En van dat punt uit, met de knopen die je kan vinden op internet, is het dan niet mogelijk om een eigen ontwerp te maken?


Zelfs bij hobbydoos voorbeelden om te beginnen.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Henk View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 Juni 2020
Locatie: Geulle
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Henk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2020 om 10:51
Hallo Lao-tse
Ja dat klopt, als ik het me nog kan herinneren ben ik toen gestart aan het bovenste vierkant en toen naar het tweede vierkant toegewerkt.
Het bovenste gedeelte kwam als laatste met daarin de kabel voor de lamp.
Maar verdorie het is zolang geleden (dikke 50 jaar)
Bedankt voor je reactie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns