Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

het kan verkeren....

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: het kan verkeren....
    Posted: 04 Juli 2020 om 16:52
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2020 om 17:13
Had ik het per ongeluk al geplaatst...nouja hier komt de rest Wink

Een paar jaar geleden wist ik het ineens heel zeker, ik brei alleen nog voor mezelf en alleen nog van puur materiaal. Van zelfgesponnen wol natuurlijk maar ook katoen, bamboe of wat ik verder voor leuks tegenkom.
Mijn enkele vuilniszakken grote voorraad bracht ik naar mijn oude breigroep die nog steeds voor arme kkinderen breien dus dat kwam goed terecht.
Ik ben ook niet meer zo gedreven, het hoeft niet meteen af. Ik heb ook geen rij werkjes meer liggen die ik ooit nog af wil maken. Ik zet wat op (en dat kunnen best twee verschillende dingen zijn) en werk er dan gestaagd aan maar wat belangrijker is, ik geniet er enorm van elk moment dat ik er aan werk Smile
in materiaalkeus maak ik alleen een uitzondering voor mijn ex die ziek is en het alleen nog 'n beetje warm kan hebben in een gebreide trui maar niet heel handig is met wassen dus voor hem koop ik een mengsel wol/acryl zoals de tweed van Zeeman of van Wibra (daar heet het anders)
en zo tussen neus en lippen brei ik elk jaar wel een kledingstuk voor iemand. Iemand die onderweg altijd koud heeft of stil zit op een koude werkplek...zoiets.
Een beetje ruimte in de met mijzelf gemaakte afspraak Thumbs Up

gisteren was ik bij Zeeman voor iets totaal anders en zag ik al die kleurtjes super soft. En ineens (pas 'n kleindochter) zag ik voor mijn geestesoog dat patroon van een meisjesvest in een 5 of 6 jaar oud Zeeman breiboekje. Het was een vestje met al die kleurtjes ingebreid in ik weet niet meer wat voor patroontjes; heel schattig! Een van 'mijn' breisters breide het ooit voor 'onze' kinderen van de voedselbank, ook van die supersoft.
En voor ik er iets tegen had kunnen doen zat ik op de fiets met mijn mand vol met die pastel bolletjes....

en nu ben ik toch al twee dagen als een gek dat boekje aan het zoeken!
En ik vind nagenoeg geen een baby/kinder breiboek!
Dus ik begin me af te vragen of ik ze niet allemaal heb weggegeven....Confused

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2020 om 18:13
Heeft een van die breisters die het breide voor de voedselbank het misschien nog wel .

Neen heb je ja kunt je krijgen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2020 om 19:51
Goed idee van jou Mutti en dankjewel voor het meedenken.]

Ik kan het van de week hier in de breigroep vragen, )als ze niet mijn boekje hebben misschien toevallig een zelfde boekje) de andere breigroepen zijn ver weg, die zie ik niet meer.
Omdat ik geen een baby/kinder breiboekje kan vinden vermoed ik dat ik ze met een grote opruiming heb weggegeven naar de kringloop ofzo.
ik ga het navragen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2020 om 20:08
Komt mij ook voor hoor . Je ruimt wat op ,omdat je denkt het nooit meer nodig te hebben ,en dan ineens zou het toch vanpas komen ,of een ander vraagt er naar .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 11:59
Leuk verhaal ,misschien kan je het patroon op pinterest vinden
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 16:03
Misschien zijn die boekjes nog te vinden op marktplaats of boekwinkeltjes.nl. Als je Zeemanbreiboekjes googelt vinf je zelfs oude hobbydoostopics.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 17:06
Ja heb ik ook gedaan ,maar er kwamen geen speciale babybreidingen te voorschijn .
Je zou een van die personen een mail kunnen sturen als je ongeveer de datum weet ,of een mail naar de klanten service van Zeeman .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2020 om 19:38
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:


Mijn enkele vuilniszakken grote voorraad bracht ik naar mijn oude breigroep die nog steeds voor arme kkinderen breien dus dat kwam goed terecht.


Bracht je de kleding dan naar een organisatie of iets dergelijks? Als ik beter kon breien zou ik ook wel voor arme kinderen willen breien.

Beetje off-topic maar ik ben nieuwsgierig. Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2020 om 08:26
Volgens mij kun je informeren bij de voedselbank wat er naast eten nodig is. Speelgoed, warme mutsen en dassen, wanten. Zij kennen vast wel organisaties, die dat distribueren.

Ik heb op dit forum een vriendin leren kennen, die in Haarlem woont en daar naar Pasar Malams, cadeaumarkten en rommelmarkten gaat om spullen te verkopen ten bate van Kika en Pink Ribbon. Ik stuur haar al jaren aangeklede poppen, stola's en dat soort creaties. Als het eindelijk weer kan, krijgt ze dit jaar ook wat opgepimpte juten tassen.

Creaans van dit forum breit babyspullen voor een goed doel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2020 om 11:47
Leuk.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2020 om 12:14
ik zal proberen overal op te reageren.
Ten eerste dank voor het meedenken.

Natuurlijk was ik eerst op internet naar dat patroon gaan zoeken, naar (2de hands) Zeeman breiboeken en iedereen anders die maar patronen en/of breiboekjes aanbiedt.

Wat betreft het breien voor de kinderen bij de voedselbank....
In 2014 was ik, na het stuklopen van een relatie flink in de rouw. Ik had het zo moeilijk en wist me geen raad met dat verdriet.
Handwerken doe ik in alle omstandigheden, toen ook, maar de handgesponnen wol waar ik mee brei heeft steeds naturel kleuren en ik had behoefte aan iets vrolijkers. Ik had zin om voor kinderen te breien; lief, vrolijk, uitbundig Smile
Ik belde de kerkelijk werker van de kerk waar ik toen kwam, een man met wie ik een mooi contact had (en heb) en vroeg hem of er arme gezinnen met kinderen in zijn kerk kwamen die een trui konden gebruiken voor de winter.
Hij zou het uitzoeken, beloofde hij, maar hij heeft het altijd heel druk en ik ben (was toen) ongeduldig en dat is een slechte combinatie Wink
Dus ik belde op goed geluk met een voedselbank in Het Westland en vroeg hen of ik hen blij kon maken met truien.
We hadden een goed gesprek en ik beloofde dat ik een foldertje zou maken voor in de voedselpaketten waarmee de ouders zelf een trui voor hun kind(eren) konden bestellen.
Aan het eind van het gesprek pas (ik ben niet zo zakelijk) vroeg ik , hoeveel paketten per week geven jullie uit? 92 antwoordde die man.Confused Ik dacht met een beetje pech gaat het over 180 truien, dat red ik nooit alleen.
Twee weken later had ik gratis gebruik van een zaaltje, plus koffie en thee voor mijn breisters en was er een beginnende breigroep Big smile
Een maand later had ik een tweede gratis ruimte plus koffie en thee en een tweede breigroep in Scheveningen. en binnen een jaar toen i knaar dit dorp verhuisde hier ook ruimte, koffie/thee en 'n breigroep, nog voordat m'n verhuisdozen uitgepakt waren.
Fantastisch hoe hard en mooi die vrouwen werkten Clap Clap Clap
Oorverdovend hoe hard en veel ze kwekten met elkaar LOL

Ik vroeg en kreeg toestemming om met een winkelwagentje een dag bij Zeeman voor de deur te staan en winkelpubliek een bol wol te vragen. Zo kregen we een enorme wol voorraad. Inmiddels werden we ook steeds bekender en kwamen ook buren met dozen wol aanzetten.
Na anderhalf jaar hadden we met elkaar 500 truien gebreid voor 5 verschillende voedselbanken, op bestelling, in de lievelingskleur van het kind, zo'n 12 babypaketten voor de pasgeborenen en/of zwangere vrouwen en bestaande uit een dekentje, drie truitjes in oplopende maten en 1 jurkje of pakje, plus dat ik voor 1 heel arme voedselbank een sinterklaasactie had georganiseerd waarbij we voor alle jongens een das en muts hebben gebreid (49 stuks) en voor alle meisjes een poncho gebreid of gehaakt (54 stuks)
Elk besteld kledingstuk verpakt in cadeaupapier en ge'labeld' met een handgemaakt, handgeschreven persoonlijk kaartje van mij Heart omdat het mijn streven was elk kind in een moeilijke situatie te laten weten, je kunt het nog zo moeilijk hebben, je bent niet alleen want ik heb je gezien!

En toen was ik moe van alle geregel, van alles corrigeren wat niet helemaal netjes was, van achter alles en iedereen aanhollen en ben ik ermee gestopt.
Twee breigroepen zijn als een verder gaan breien voor een voedselbank in Den Haag en  de breigroep hier in het dorp breit verder voor een kledingbank (die is er ook voor arme mensen)
Het was een mooi kleurrijk en liefdevol project!
Voor de dames die zo gezellige contacten opdeden en zich gratis min hun hobby konden verdiepen en elkaar tot inspiratie zijn, en voor de kinderen en hun ouders.
En het heeft me laten zien dat als je iets wilt gaan doen en God staat achter je plan, dan hoef je je handen maar te openen en alles wat je nodig hebt valt erin Smile
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2020 om 15:57
Ik vind het een heel mooie manier om mensen te helpen. En vooral kinderen zou ik ook willen helpen.
Bedankt voor het delen!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2020 om 16:52
graag gedaan Chrissie Smile

en als je wat voor een ander wilt doen....volg je hart. denk er niet over na, vrees niet voor wat je denkt dat anderen zullen zeggen, maak geen berekeningen maar luister eenvoudig naar wat je hart je zegt en volg het.
komt altijd goed!

Thumbs Up
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2020 om 16:36
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

graag gedaan Chrissie Smile

en als je wat voor een ander wilt doen....volg je hart. denk er niet over na, vrees niet voor wat je denkt dat anderen zullen zeggen, maak geen berekeningen maar luister eenvoudig naar wat je hart je zegt en volg het.
komt altijd goed!

Thumbs Up

Toppie. Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2020 om 17:08
En het fijne is dat het lang niet altijd geld hoeft te kosten .
Niet iedereen heeft een dikke portemonnee .

Een knoop aanzetten ,voor iemand die het niet meer kan .daarvoor desnoods een duik in je knopen voorraad nemen . Een overhemd strijken ,vooe iemand die kinderen ver weg heeft wonen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2020 om 17:24
Mooi Mutti! en dat is precies wat ik bedoel.

en een dikke portemonnee.....de mijne is altijd zo dun als 'n papiertje  LOL
en moet je eens zien hoeveel rijkdom eruit vloeit Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2020 om 11:48
gisteren heb ik alle bolletjes Soft teruggebracht naar zeeman. ik brei alleen nog met natuurlijke materialen Smile
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns