Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help - ik begrijp mijn patroon niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Renee_R View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2020
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Renee_R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help - ik begrijp mijn patroon niet
    Posted: 02 Oktober 2020 om 22:15
Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik kan nergens een antwoord op mijn vraag vinden en zit beetje vast in het patroon van mijn trui (minderen voor de hals). 

De tekst in het patroon gaat als volgt:
om de 2 nl: 2x1 st: *4 nld hoger: 1x1 st. en 2 nld. hoger: 1x1 st.*, herh. van *tot* 10 maal in tot. 

Nu weet ik niet hoe ik de definitie van 'hoger' moet interpreteren. Is dit inclusief of exclusief de naalden waar je mindert? Is het 
Voorbeeld 1:
- Naald 1: 1 st minderen
- Naald 2: terug
- 3: 1 st minderen
- 4: terug
- 5: heen (1)
- 6: terug (2)
- 7: heen (3)
- 8: terug (4)
- 9: 1 st minderen
- 10: terug
- 11: heen (1)
- 12: terug (2)
herhalen

of

Voorbeeld 2:
- Naald 1: 1 st minderen
- Naald 2: terug
- 3: 1 st minderen (1)
- 4: terug (2)
- 5: heen (3)
- 6: terug (4)
- 7: 1 st minderen (1)
- 8: terug (2)
herhalen

Ik hoop op jullie hulp, thanks!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 10:43
Iedere 2 naalden doe je dit, iedere 4 naalden doe je dat, iedere 2 naalden - ik doe dat dus altijd inclusief.
1e naald minderen, terug niet.
Als er 4 naalden hoger staat zou ik na het minderen 3 naalden niks doen en dan weer minderen.
Maar dit soort dingen staan altijd op een andere manier omschreven en zijn daarom verwarrend - het beste advies is dus, kijken hoe het gaat
en zien of je het mooi vindt.
Als je sneller mindert, dan wordt het halsgat steiler dan als je rustiger mindert
Back to Top
Renee_R View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2020
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Renee_R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2020 om 18:08
Dank je!
Voorbeeld 2 dus, ja voelt logischer hè. Mij werd voorbeeld 1 aangeraden maar dat voelt onnatuurlijk.

Ga ik hiermee voorruit
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns