Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kabels breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Franca1971 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 November 2020
Locatie: den haag
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Franca1971 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kabels breien
    Posted: 01 November 2020 om 19:42
Hi, 
Hopelijk kan iemand mij helpen. Waarschijnlijk is het simpel echter in dit patroon zie ik de volgende opmerking: brei een 5 steken kabel... Weet iemand wat hier mee wordt bedoeld?
Dank! Smile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2020 om 21:07
Daar zal waarschijnlijk ook nog een tekst in het patroon staan hoe die kabel gebreid word moet. Zou even kijken. Eventueel een foto van patroon ??
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2020 om 23:01
Tja....
 3 steken op een kabelnaald voor de naald , 2 steken breien dan de 3 steken van de kabelnaald breien.
Of
2 steken op een kabelnaald voor de naald , 3 steken breien dan de 2 steken van de kabelnaald breien.
Of...
 3 steken op een kabelnaald achter de naald , 2 steken breien dan de 3 steken van de kabelnaald breien.
Of
2 steken op een kabelnaald achter de naald , 3 steken breien dan de 2 steken van de kabelnaald breien.

Tja....
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Franca1971 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 November 2020
Locatie: den haag
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Franca1971 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2020 om 12:08
Dit is de handleiding het gaat om Naald 7 met onderstaande summiere beschrijving: 

Naald 7: brei 2 st recht, brei 6 st averecht. Brei een 5 steken kabel, brei 6 st averecht, brei 2 st recht. Naald 8: brei 8 st recht, brei 5 st. averecht, brei 8 st recht. Naald 9: brei 2 st recht, brei 5 st averecht. Brei 1 kabel naar rechts, brei 1 st recht, brei 1 kabel naar links, brei 5 st averecht, brei 2 st recht.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2020 om 13:52
Beste Franca,

Wij hebben geen glazen bol om te zien wat je bedoelt met "dit patroon"  maar waarschijnlijk staat er ergens bovenin de patroonbeschrijving wat de bedoeling is.

Lao tse geeft je hier al de mogelijkheden om een 5 steken kabel te breien en op Youtube staan diverse filmpjes wanneer je zoekt op "5 steken kabel" waarin uitgelegd wordt hoe je die moet breien wanneer je nog nooit kabels hebt gebreid.
Succes!


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2020 om 14:10
Ik denk dat er bij de uitleg vast ergens staat wat ze met kabel bedoelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2020 om 20:25
Meestal staat er een tekening met hokjes bij, maar er staat ook altijd bij hoeveel steken het eerste en 2e deel van de kabel is en of de steken
naar voren of naar achteren moeten.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 11:26
Kabel naar rechts: de kabelnaald met de steken (waarschijnlijk 2 steken) achter de naald. dan drie steken breien, dan de 2 steken van de kabelnaald

Kabel naar links: de kabelnaald met de steken ( waarschijnlijk 3 steken) voor de naald, dan 2 steken breien, dan de 3 steken van de kabelnaald

Duidelijker kan ik het niet maken
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 11:41
wel duidelijk maar het klopt niet.

er worden 5 steken voor een kabel gereserveerd + 8 steken ervoor en 8steken erna
in nld 9 verandert dat 7 ervoor en 7 erna, dan heb je dus 7 steken voor de kabel
de middelste van de 7 voor de kabel brei je recht, staat in het patroon
houd je 3 steken over voor een kabel naar links en 3 steken voor een kabel naar rechts
dus dat is 1 st achter het werk en 2 breien en dan 2 voor het werk en 1 breien

en dat weet Franca inmiddels al 'lang' Wink

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2020 om 12:09
Waar heb je maar 21 steken voor nodig? Een mouw van een babytruitje? Of is het maar een fragment van een patroon? Het lijkt of er eerst een kabel van 5 steken is, die zich splits in twee kabels. Onduidelijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 12:47
Originally posted by Franca1971 Franca1971 wrote:

Dit is de handleiding het gaat om Naald 7 met onderstaande summiere beschrijving: 

Naald 7: brei 2 st recht, brei 6 st averecht. Brei een 5 steken kabel, brei 6 st averecht, brei 2 st recht. Naald 8: brei 8 st recht, brei 5 st. averecht, brei 8 st recht. Naald 9: brei 2 st recht, brei 5 st averecht. Brei 1 kabel naar rechts, brei 1 st recht, brei 1 kabel naar links, brei 5 st averecht, brei 2 st recht.



Kun je ons een linkje sturen naar het patroon zodat wij weten waar je het over hebt?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.658 seconden.
Lang Yarns