Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

info rond in elkaar zetten poncho

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rita Goris View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 November 2020
Locatie: 3120
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rita Goris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: info rond in elkaar zetten poncho
    Posted: 04 November 2020 om 19:29

Ik heb het patroon Poncho Tess, breipatroon damesponcho met manchetten en col van jullie ontvangen.

Wat mij echt niet duidelijk is, is het schema voor de afwerking.

Het is duidelijk dat de 2 rechthoeken aan elkaar genaaid moeten worden volgens het schema.
Maar het vervolg is schematisch voor mij niet duidelijk.
Moeten de andere 2 uiteinden ook aan elkaar gezet worden ?

En waar komen dan de polsboorden en de kraag ?

Sorry maar ik vat het niet.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, waarvoor dank.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 19:50
bij een poncho zet je altijd 2x een korte kant tegen een lange kant zo dat de onderkant een doorlopende lijn vormt en aan de bovenkant een 'gat' ontstaat. in dat gat naai je je kraag.
als ik de foto goed bekijk, zie ik dat de polsboorden komen op de naad onderaan van de korte en lange kant.

als je de korte en lange kanten aan elkaar hebt gezet en je trekt hem aan met een punt naar voren en de ander naar achteren, zie je vanzelf waar die polsboorden moeten komen.

prachtige poncho trouwens Thumbs Up
en als je die al helemaal gebreid hebt, lukt het met het in elkaar naaien ook wel. kijk maar goed naar de foto. succes ! Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2020 om 22:16


het is zoals carolina2 gezegd heeft. Op de foto ziet ge in het lichtgrijs bovenaan die V (die helemaal onderaan aangeeft dat daar de col moet komen)

en aan de zijkanten ziet ge dat paraboleke in het lichtgrijs en daar moeten die polsboorden komen over een aantal centimeter (staat ook onderaan aangegeven).

Back to Top
Rita Goris View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 03 November 2020
Locatie: 3120
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rita Goris Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2020 om 14:23
Duizend maal dank voor je reactie.
Op die manier gaat het mij zeker lukken.
Vele groetjes
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2020 om 16:22
graag gedaan Rita Smile
laat je het ons eens zien als het in elkaar zit ?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.436 seconden.
Lang Yarns