Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

raglan patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nynke J View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 November 2020
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nynke J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: raglan patroon
    Posted: 09 November 2020 om 13:51
Goedemiddag,

ik ben hier nieuw op dit forum en ben niet een ervaren breister. Vroeger wel maar ben sinds kort weer gestart. Eerst een sjaal gemaakt (lekker makkelijk) en ben nu bezig met een trui uit het Phildar boek 677, trui 6. 

Waar ik hulp bij nodig heb is het volgende;

In het patroon van het achterpand staat voor het beginnen van de raglan het volgende;
op 31 cm. hoogte na de boordst 1/1 voor de raglan aan weerskanten afk 1 x 1 st., maak daarna aan weerszijden. op 3 st. van de kanten (zie gebruikte steken) om de 2 nld.: (dit begrijp ik nog, maar dan!!)

a) *1x1 eenv. mind. en 1x1 dubb. mind.* herh. van *tot* 7 maal in totaal, daarna 5x1 mind.

Het eenv. minderen en dubb. minderen begrijp ik wel maar moet ik dit minderen in 1 toer doen of de eenv. mind. in de eerste toer en de dubb. mind in de 2e toer?
En het 5 x 1 minderen is dit iedere toer of ook om de 2 naalden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, bij voorbaat dank.

Groetjes,

Nynke
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2020 om 14:09
Meestal worden minderingen in de heengaande naald gemaakt (voorzijde)
De teruggaande naald (achterzijde) breid men gewoon zoals de steken zich voor doen.
Dus feitelijk brei je 1 naald mét minderen en 1 naald zonder minderingen.
Dus, om de 2 naalden minderen
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Nynke J View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 November 2020
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nynke J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2020 om 15:06
Dankjewel.
Dus álle minderingen in de eerste naald, eerst de eenv. mind. en daarna direct de dubb. mind. zowel aan het begin als aan het eind van de naald
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2020 om 15:06
Back to Top
Nynke J View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 November 2020
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nynke J Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2020 om 13:48
Het 'kwartje' is gevallen. Dank voor de reacties!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns