Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

begrijp patroon phildar niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
oudje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 November 2020
Locatie: vleueten
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oudje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: begrijp patroon phildar niet
    Posted: 10 November 2020 om 12:52
Ik probeer de poncho Junie uit Phildar no. 193 te breien.
Ik begrijp niets van het patroon. kan iemand mij helpen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2020 om 16:40
aan de foto te zien begint ge met een oneven aantal steken en wordt er elke keer naast de middelste steek aan sweerskanten gemeerderd.

Misschien iets meer patroon weergeven zodat iemand kan helpen.
Back to Top
oudje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 November 2020
Locatie: vleueten
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oudje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2020 om 16:22
de poncho wordt bottum up gebreid. 
Opzetten 225 steken, 2 naalden boordsteek 1/1

 dan markeren: de middelste steek
de 56ste en 57ste steek
de 169ste en 170ste steek
verder in tricotsteek

dubbele mindering: op 1 st. van de kanten(Midden achter) en links en rechts van de middelste steek

( er zijn dus 4 groepjes met minderingen)

Ik begrijp die 4 groepjes niet. De dubbele mindering wordt beschreven, die begrijp ik.

Het vervolg is ook onduidelijk:

*1 keer een eenv. mind, 1 keer 1 dubb. mind* herh van * tot *
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2020 om 16:53
als je die 225 door 4 deelt kom je op die 56 & 57, en 169 & 170 uit, dat lijkt mij voor en achter of juist links en rechts.
Op het plaatje dat goegel mij voorschotelt zie ik een hele duidelijke minderingen over de voorkant en die zal ook achter zitten.
Ze zeggen 4 groepjes en dat vind je verwarrend ? Omdat het er 2 lijken? Zelf denk ik dan ze tellen links en rechts van de naad als 2 groepjes
en omdat je het voor en achter doet kom je op een totaal van 4
Back to Top
oudje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 November 2020
Locatie: vleueten
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oudje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2020 om 17:46
dank voor je reactie.

De middelste steek , steek 113 is middenvoor
de steken 56, 57 en 169, 170 lopen langs de armen en ik ben er nu achter dat daar later geminderd wordt.
dan nog de op een na eerste en de op een na laatste daar wordt geminderd, die vormen middenachter.

Ik begin dus met een mindering op een steek van de kant, dan een mindering middenvoor die wordt beschreven over 7 steken( dubbele mind) of over 5( eenvoudige mind). heb me, net als jij, afgevraagd of ik die als 2 minderingen moet lezen. Dan kom ik idd uit op 4 minderingen.

in de eerste nld: 1 keer een dubbele mind op een steek vd kant, een dubbele mind. in het midden, een op een steek vd kant. dit gaat nog , al wordt het geteld als 5 groepjes
maar het vervolg:

1keer 1 eenv.mind , een keer een dubbele mind. en dat herhalen?
Snap ik niets van.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2020 om 19:59
Bedoelen ze misschien herhalen in de hoogte ?

Ah achter is het begin van jouw toer, daar minderen ze op 1 steek van de kant, de mindering die daar bij hoort zodat het er net zo uit gaat 
zien als de voorkant komt pas helemaal op het einde van de toer.

Je schrijft dat ze een mindering over 7 en over 5 steken beschrijven, ik denk dat ze bedoelen dat je die in de hoogte moet afwisselen - klinkt dat logisch ?
Back to Top
oudje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 10 November 2020
Locatie: vleueten
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer oudje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2020 om 17:53
Iedereen bedankt voor de hulp.
Het lijkt erop dat ik nu op de goede weg ben.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.984 seconden.
Lang Yarns