Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon 14904 poncho met kabels en knopen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Thecla View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 November 2020
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Thecla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon 14904 poncho met kabels en knopen
    Posted: 17 November 2020 om 16:58
Beste forumleden,
Wie kan ik helpen meet het patroon 14904. Het is een patroon van een poncho met kabels en knopen.
Op Pinterest zag ik het ook staan.

Mijn probleem is het meerderen. Waar moet ik dat doen en hoe vaak? Het aantal keer in het patroon komt niet overeen met het aantal steken dat ik uiteindelijk moet krijgen.
Hoe meerder je 6 steken achter elkaar?

Ook in dit patroon kom ik er niet uit hoe je moet minderen. Ook daar klopt het volgens mij niet.

Kent iemand het patroon en kan die mij helpen? Alsjeblieft.
Groeten Thecla
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2020 om 19:24
Ik heb het op google opgezocht en gezien dat het een Phildar patroon is voor een kinder poncho met kabels
kinderponcho

Staat er aan het begin van het patroon niet wat meer uitleg?

6 steken achter elkaar meerder je door extra steken op te zetten aan het eind van de naald.

Zonder patroon is het lastig om je te helpen
Hoe staat het meerderen beschreven?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2020 om 19:43
ik had het natuurlijk ook even opgezocht en kan ook niks zeggen zonder patroon...anders wil ik je wel helpen hoor Smile

wat ik wel kan zeggen en dan spreek ik uit ervaring; ga het gewoon doen.
lees niet teveel van tevoren, denk er niet teveel over na, gewoon klakkeloos doen wat er staat.
dan kom je er meestal vanzelf uit.
succes Thumbs Up
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2020 om 00:24
het klopt hoor.

Vb maatje 4 jaar = a

41 steken opzetten en dan aan sweerskanten iedere 2de naald kabelsteek meerderen (draai de steken in de 1ste naald meerder niet, brei ze in rechte tricotsteek)
1x6, 1x5 en 3x4 = 12 + 10 + 8 + 8 + 8 = 46 steken gemeerderd. Met die 41 erbij moet ge dus 87 steken hebben.

Als ge het telpatroon niet hebt (dat er op pinterest niet bijstond) hebt ge een probleem denk ik.

De andere maten kloppen ook.

de minderingen : ge hebt 87 steken en ge moet 2 naalden hoger sweerszijden 1x1 steek afkanten. Dus hebt ge er nog 85 en dan om de 2 naalden
6x1 = 12
1x2 en 7x1 en dit moet ge in totaal 3 keer doen maakt dus (4 + 14) x3 = 54.

En dan hebt ge 87-2-12-54 = 19 steken over.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2020 om 09:33
Bep, je hebt volgens mij een patronenbibliotheek om u tegen te zeggen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2020 om 10:19
Ik denk dat het toch niet zo moeilijk is mijn dochter heeft die gemaakt ...hij viel wel groot uit ,dus volhouden dan lukt het wel
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns