Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lang Yarn baby jurkje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mary59 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 November 2020
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mary59 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lang Yarn baby jurkje
    Posted: 18 November 2020 om 13:27
Ik ben bezig met een jurkje maar snap niet helemaal hoe ze de steek bedoelen. zie vetgedrukt. Hoop dat iemand mij kan helpen, zie link hieronder
https://www.hobbygigant.nl/baby-jurkje-breien-fantasiesteek-gratis-breipatroon.html 

Nldn Nr 3½: patroon, aantal st deelbaar door 6 + 2 kantsteek

1ste, 3de, 5de en 7de rij: recht. 
2de, 4de en 6de rij: averechts.

8ste rij (averecht kant): 1 kantsteek, * 3 averecht steek, bij de volgende steek de 3 lusjes van de steek onder deze steek van onderuit op de linkernaald nemen en recht samenbreien (de st zelf niet mee breien maar laten vallen), de beide volg st op dezelfde manier breien *, van * tot * blijven herh, eindigen met 1 kantsteek. 

9de, 11de, 13de en 15de rij: recht.
10de, 12de en 14de rij: averechts.

16de rij (av kant): 1 kantsteek, * bij de volg st de 3 lusjes van de st onder deze st van onderuit op de linkernaald nemen en recht samenbreien (de st zelf niet mee breien maar laten vallen), de beide volgende steken op dezelfde manier breien, 3 av st *, van * tot * blijven herhalen, eindigen met 1 kantsteek. 
De 1ste tot de 16de rij blijven herhalen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2020 om 15:07
De steek die je links op de naald hebt, daar zitten steken onder (lusjes), 3 van deze lusjes moet je oppikken (even tellen) eventueel even 
de rechternaald bij gebruiken of een haaknaald, deze lusjes plop je op de linkernaald en die brei je als 1 steek. De eerstvolgende steek, waar die lusjes 
onder zaten laat je dan vallen - dit kan omdat je die lussen eronder gebreid hebt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2020 om 09:53
Ik zou het eerst oefenen op een proeflapje. Voordat ik aan het jurkje begon. En als het niet lukt een andere steek proberen of een ander patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns