Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon kabel

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:13
Die 24 steken is de hele breedte van je kabel, zodra er iets bijzonders gebeurt delen ze dat op in 3 keer 8 steken. 
Ze zeggen telpatroon, maar volgens mij is het gewoon bij 3, de uitleg van de kabel. Het is gewoon een hele slome kabel op rij 13 en rij 25 gebeurt er iets.
Deze rijen herhaal je ook, rij 13 tot en met 36.
Gewoon een keer diep ademhalen of wil je dat ik het voor je uitschrijf ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:26
Bedankt Bep .

Nog eens gelezen ,maar dan wisselen de kabels toch steeds van de begin kant van de 24 steken naar de laatste kant van de 24 steken ?

Met daar tussen 10 pennen zoals de steken zich voordoen ?

Ze zitten dan wel in het middenstuk maar niet middenin of ben ik nu gek .
Maar hoe leg je dat uit ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:29
LW

Tijdens het lezen heb jij je bericht geplaatst en zo zie ik het ook .

Back to Top
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:31
Zou je dit voor mij even willen uitschrijven aub...?
Big smileBig smile
Heart
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:43
Kabel (24 steken) in tricotsteek
De kabel wordt aan de achterkant gevormd tijdens het breien van de rechte rijen.
* 1 rij recht, 1 rij averecht*, herhalen van * tot *
rij 1 tot en met 12: de steken breien zoals ze zich voordoen (tricotsteek)
rij 13: 8 rechte steken, volgende 8 steken op een hulpnaald voor het werk, 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien.
rij 14 tot en met 24: de steken breien zoals ze zich voordoen.
rij 25: 8 steken op een hulpnaald achter het werk, volgende 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien, 8 steken recht breien.
rij 26 tot en met 36: de steken breien zoals ze zich voordoen.
rij 13 tot en met 36 steeds herhalen.


tricotsteek in dit stuk is dus die 24 middelste steken rechts

beter dan in de werkbeschrijving van de gebruikte steken kan ik het niet. De 'kabels' lopen van de ene kant naar de andere kant.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 14:55
Ik wil met een klein stukje beginnen .

Je hebt als het goed is in het middenstuk 24 steken die aan de ene kant recht zijn en aan de andere kant av .
We beginnen met pen 13 .Je breit. 8 steken r 8 steken op hulpnaald voor het werk 8 steken breien 8 steken van je kabelnaald .= kabelen .Pen uitbreien zoals de steken zich voordoen .Dan 10 pennen breien zoals de steken zich voordoen .Je breit nu tricot tot pen 25 en dan doe je het zelfde kustje weer maar dan in spiegelbeeld
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 15:14
Ik dacht meer aan; 
rij 2 (dat is dus na het meerderen - kleinste maat) kantsteek, 34 recht, 24 av, 34 recht, kantsteek
rij 3 kantsteek, 34 av, 24 recht, 34 av, kantsteek 
Dit herhaal je tot je bij rij 13 bent. Even knippen en plakken van Bep
rij 13: kantsteek, 34 av, 8 rechte steken, volgende 8 steken op een hulpnaald voor het werk, 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien, 34 av, kantsteek.

En dan verder zoals eerst
rij 25: kantsteek, 34 av, 8 steken op een hulpnaald achter het werk, volgende 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien, 8 steken recht, 34 av, kantsteek

En dan weer verder zoals eerst tot je bij 36 bent, na 36 begin je weer met rij 13
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 15:20
Die eerste 12 rijen lijken me heel saai, maar misschien hebben ze daarom het debardeurke zo raar opgetrokken zodat je niet kunt zien hoe het begint Ermm
Back to Top
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2020 om 12:23
Het lukt!!!
Bedankt voor alle tips en hulp <3
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2020 om 14:37
Fijn ,

De aanhouder wint .
Ga nog even bij de madam van de winkel langs 😉
Het is ook wel een bijzondere kabel ,meestal valt een kabel in een averechte tricot steek en is hij in een rechte gebreid .

Het is wel een leuk ding
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns