Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pas gebreide trui strijken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
anneke2021 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 December 2020
Locatie: Gent
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anneke2021 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: pas gebreide trui strijken
    Posted: 22 December 2020 om 20:10
Hallo, ik heb een nogal dringende vraag. Ik heb een wollen trui gebreid, maar één van de mouwen is niet helemaal naar mijn zin, ze is niet helemaal "plat" of egaal, een beetje misgegaan bij het inzetten waarschijnlijk.
Nu willen mijn collega's dat ik die trui morgen eens draag op het werk. Mijn vraag is of ik mijn trui licht mag strijken en hoe doe ik dit best, met een natte handdoek of zo? Elke reactie  is welkom!
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2020 om 22:10
ik zou het nooooooooit doen!
zeker niet met wol.

in plaats van kun je hem plat neerleggen zoals je 'm wilt hebben en dan bedekken met een vochtige doek.

en als de mouw er niet goed is ingezet, haal je die er toch nog even uit? dan is het probleem opgelost.
succes Thumbs Up
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 11:09
Ik sluit me aan bij Carolina, nat maken in model zetten en laten drogen - of het opnieuw inzetten.
Of tegen je collega's zeggen, dat hoort zo - of dat is echt handwerk - of ik oefen nog.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 11:16
NOOIT strijken!
Dan strijk je de wol of breigaren "dood" 
Inderdaad, uithalen en opnieuw inzetten, of zoals LW zegt: Ik ben een beginner en elk handwerk hoort een 'foutje' te hebben omdat niet op deze wereld volmaakt is.

Ik maak in elk van mijn kunstwerken vaak bewust een foutje, om te laten zien dat niets volmaakt is. Wink
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 12:17
Volgens mij mag je wol toch, weliswaar op de laagste stand van jouw strijkijzer, strijken en anders een vochtige doek er over heen leggen en dan strijken.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 12:31
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Ik maak in elk van mijn kunstwerken vaak bewust een foutje, om te laten zien dat niets volmaakt is. Wink

Dat doen weefsters van Perzische tapijten ook! Maar ikzelf ben juist heeeeel perfectionistisch.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 12:34
Nah..... je hoeft die foutjes ook niet meteen te zien, ze moeten niet echt in het oog springen,  als ik maar weet dat het er zit.
Maar meestal hoef ik er mijn best niet voor te doen, foutjes komen vanzelf. Mijn keus of ik het weghaal of niet. Big smile
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
anneke2021 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 December 2020
Locatie: Gent
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anneke2021 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 13:30
Bedankt voor de reacties. Ik heb de een vochtige doek over de trui gelegd en op zeer lage stand met het strijkijzer erover gegaan. De trui zag er al een stuk beter uit.
Ik heb er in elk geval veel succes mee geoogst op het werk Wink

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 13:36
top Thumbs Up
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2020 om 14:06
Daar hebben ze er waarschijnlijk niets van gezien. LOL
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns