Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het Dorp

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Het Dorp
    Posted: 14 Januari 2021 om 20:02
Ik heb de eerste aflevering van Het Dorp gezien, van Wim Daniëls en Huub Stapel, die eigenlijk een week eerder gepland was, toen Trump zijn aanhang opjutte om het Capitool te bestormen. Ik vond het erg leuk. Het boek Het Dorp kon me niet zo boeien, ik ben in een stad opgegroeid. Maar Huub Stapel doet het erg goed als een soort reisleider en geïnteresseerde reisgenoot. Ik geniet op facebook ook altijd van de woordspelletjes van Wim Daniëls. En ik heb een paar boeken van hem over thuistaal, die hij van lezers verzamelde als journalist.

Wie heeft er nog meer van genoten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2021 om 21:56
Ik heb het niet gezien. Ik woon met heel veel plezier in een dorp. Ben in een ander dorp opgegroeid. Misschien kan ik het nog kijken bij programma gemist. Dan hoor je van een echt dorpsmens wat die er van vond.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 09:38
Ze zijn nu bezig filmpjes over het vroegere dorpsleven te verzamelen. Ik hoop dat je het nog vindt op tv terugkijken, a.s. woensdag is het tweede deel. Ik heb ook genoten van Huub Stapel op reis langs de Rijn. Hij doet het leuk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 17:36
Ik heb het gisteravond terug gekeken. Tja, wat zeg ik als dorpskind daar nu van. Wat ik na een aflevering gezien heb dat het precies is als in de dorpen die ik ken. Wim Daniëls komt mensen tegen van vroeger en praat over vroeger. Ze gaan naar Akrum naar de gebroeders Anker. Je ziet dat zij de motor zijn achter diverse activiteiten in het dorp. Zoals ze ook de motor achter verschillende activiteiten in Slenaken zijn, een dorp vlak bij mij in de buurt, waar ze al meer dan 60 jaar op vakantie gaan. Het zijn steeds dezelfde mensen die de kar trekken. Bij alle gelegenheden zie je steeds dezelfde mensen die de organisatie doen en ook dezelfde die belangstelling hebben of meedoen. Ik zag en zie het in Mechelen waar ik geboren en opgegroeid ben. Ik zie het in Wijlre waar ik woon en in Schin op Geul waar wij eigenlijk al onze activiteiten hebben. En het zijn steeds de ouderen. Ik zag het ook nu weer. Allemaal grijze kopjes. De jongeren zie je niet, tenzij ze toevallig bij de vereniging zijn die het evenement organiseert. Ze vliegen uit naar andere plaatsen om te wonen en te werken. Komen nog een aantal keren als de ouders nog leven en als ze al mensen van vroeger ontmoeten, dan gaat het zoals in de film: weet je nog van toen en toen! En ik gedraag mij in Mechelen niet anders. Daarbij is mijn man zelfs ook uit Mechelen. Ben eigenlijk ook zo'n uitvlieger al is het dan maar een paar dorpen verder. En hier in Wijlre ben ik een allochtoon. Ik ben benieuwd of zoiets in de serie ook aan de orde zal komen. De serie is na een keer kijken zoals ik verwacht had dat het zou zijn, heel stereotiep, en waarom ook niet gekeken had. Ik ga de volgende keer toch weer kijken. Al was het maar om te zien of mijn vooroordeel klopt of dat ik, hoop ik eigenlijk, ongelijk heb.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2021 om 17:47
Ik kijk vanwege Huub Stapel, ook al ben ik geen fan. Ik vind hem een leuke presentator. Toen in de serie over de Rijn stond hij ineens het Loreley lied te zingen op een boot.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns