Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vest Effie patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tebee View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Januari 2021
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tebee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vest Effie patroon
    Posted: 26 Januari 2021 om 14:27
Hulp gevraagd.
Op het telpatroon staat op regel 12  een dwarsstreepje  in een vierkant. In de verklaring staat:
eenv. r.overh.:1 st. r. afh., de volg. steek r.br. en de afgeh. steek over de gebr st.heenhalen. Als ik dat doe bevat mijn breiwerk nog maar de helft van de steken. Ik vrees dat er iets fout is. 
Op het plaatje is een gegolfde rand te zien.
b.v.d.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 14:39
https://www.libelle.nl/mode-beauty/prachtig-vest/


gaat het om dit vest?

tussen die vierkantjes met dwarsstreepjes staat er een vierkantje met een rondje in en dat wil zeggen een omslag maken, dus normaal gezien blijft het aantal steken gelijk dan.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 15:16
Originally posted by Tebee Tebee wrote:

Hulp gevraagd.
Op het telpatroon staat op regel 12  een dwarsstreepje  in een vierkant. In de verklaring staat:
eenv. r.overh.:1 st. r. afh., de volg. steek r.br. en de afgeh. steek over de gebr st.heenhalen. Als ik dat doe bevat mijn breiwerk nog maar de helft van de steken. Ik vrees dat er iets fout is. 
Op het plaatje is een gegolfde rand te zien.
b.v.d.

Ik denk dat er een foutje zit in de verklaring van de tekens, want exact dezelfde beschrijving staat ook bij het teken daarboven en dan klopt het wel, want waar die voorkomt in het schema staat er ook een omslag direct naast.
 
Ik vermoed dat de verklaring bij het dwarsstreepje moet zijn: averecht aan de goede kant of recht aan de verkeerde kant.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 16:19
idd zoals Hulten1 zegt. Die platte streepkes zijn die 2 averechte strepen in het vest.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2021 om 14:25
Dat is een kopieer duiveltje van de regel erboven, dat kun je aan de Duitse tekst eronder zien. Aan de goede kant is dit een averechte steek
en aan de andere kant is dit een rechte steek, precies tegengesteld aan het rechtopstaande streepje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.360 seconden.
Lang Yarns