Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Inbreien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rups89 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Januari 2021
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rups89 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Inbreien
    Posted: 26 Januari 2021 om 15:31
Hoi, ik ben inbreien aan het leren.
Het gaat goed, behalve 1 ding.
Ik krijg heel gebobbelde figuurtjes als resultaat.
Waar komt dit door?
Komt dit door de soort wol.
Mijn inbreiwol is iets minder dik dan mijn gewone wol.
Of komt dit omdat ik te strak brei?

Wie weet het?

Groetjes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 16:23
ge moet eens filmkes opzoeken van intarsia breien, dan ziet ge dat ge de draden regelmatig om elkaar moet draaien. Ik dacht dat de lussen aan de achterkant max. 5 steken lang zijn. Er zijn verschillende manieren voor. Maar het voornaamste is dat ge de draad mee geleid en 'fixeert' op max 5 steken.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 16:43
Inbreien van figuren met een andere kleur vergt veel oefening om een mooi resultaat te krijgen. Je bent geneigd om bij het inbreien losser of vaster te breien, dat geeft al verschillen. Het mooiste is wanneer in elk geval de diktes van het garen gelijk zijn.
En zoals Bep al zei, de draad die je achterlangs meeneemt, moet je regelmatig om de werkdraad heenslaan zodat je niet alles dichter naar elkaar trekt met de meeneemdraad. Die meeneemdraad mag niet te los, maar ook niet te strak zitten.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2021 om 18:36
hallo Rups, welkom hier Smile
ik heb het veel gedaan, inbreien. ook nu ben ik met een vestje bezig met van alles ingebreid.
Ik sla de draad die ik niet brei na elke steek om de breidraad (zo voorkom ik meteen dat als het voor een kind is, er een vingertje in zo'n draadlus blijft hangen). daarbij zorg ik dat ik de breidraad 'strak' houd (niet keihard trekken natuurlijk) en de draad die mee moet los eromheen. zodra ik van kleur wissel, wisselt vanzelf ook de handeling.
daarbij zorg ik ervoor dat ik de al gebreide steken een beetje uit elkaar op de pen heb, ik rek het werk dus steeds een beetje uit. dit geeft voor mij het mooiste resultaat. dit heet 'fair isle' breien. er zijn flimpjes van op youtube te vinden.
bij het inbreien van grotere vlakken, bijvoorbeeld Rudolf in een 'foute' kersttrui, neem ik een aantal kleine bolletjes wol zodat je voor elke kleur een ander bolletje aan je breiwerk hebt hangen. bij het wisselen van de kleuren sla ik de draden van de laatste en de opvolgende kleur om elkaar anders krijg je daar een gaatje.dit heet intarsia breien en ook daarvan zullen wel filmpjes op youtube zijn.
succes Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns