Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon Tuniek Ivy Phildar 171

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lian 2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Februari 2021
Locatie: maastricht
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lian 2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon Tuniek Ivy Phildar 171
    Posted: 01 Februari 2021 om 14:48
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 17:06
Wat is de vraag?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 18:20
Is het deze? en wat is het probleem?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lian 2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Februari 2021
Locatie: maastricht
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lian 2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 18:50
ik wil nu starten om de pas te haken, helaas is het mij niet duidelijk hoe ik dit moet haken.
ze geven aan  te starten met een ketting van 11 lossen ( in rood aangegeven) en in fantasiesteek verder te haken, de 2 helften worden later in de pas genaaid.
bij het lezen van de tekens blijkt dat deze in 2 richtingen getekend staan, aan beide zeiden van de 11 lossen wordt vlg mij in een andere richting gehaakt.
Ik heb geen idee hoe ik dit nu moet haken en waar ik moet beginnen.
 
Kan iemand van jullie mij op weg helpen, 
Back to Top
lian 2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Februari 2021
Locatie: maastricht
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lian 2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 18:51
nee het is de witte tuniek met de gehaakte pas in het voorpand 
patroon nr 6
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2021 om 20:25
Staat het patroon online? Zo niet, dan wordt het, voor mij in elk geval, lastig te helpen. Zoals je het nu beschrijft klinkt het alsof je rondom die lossen haakt, waarbij je in/rondom de laatste losse meerdere steken haakt en ook het werk draait om aan de onderkant verder te kunnen haken.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 11:51
Kun je misschien iets meer van het patroon plaatsen en eventueel een foto?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 12:10
Het misverstand is natuurlijk, dat een binnenkomer denkt dat er van die 8300 leden er altijd wel iemand is, die het boek ook bezit. Dat zal wel, maar hoeveel zijn er actief van die 8300? Nog geen 83.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lian 2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Februari 2021
Locatie: maastricht
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lian 2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 13:41
ik probeer het telpatroon in het bericht te plaatsen maar het lukt met niet , de computer geeft dan een foutmelding. ik probeer het op te lossen en hoop dat ik het alsnog kan plaatsen 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 14:31

is het deze?

je mag de link anders ook naar mijn mail adres sturen dan kijk ik of ik het erop kan krijgen voor je.
als je dat wilt, stuur je me even een pb

Back to Top
lian 2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 Februari 2021
Locatie: maastricht
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lian 2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 15:06
Als je op onderstaande link klikt zie je het patroon en het telpatroon:


Groetjes,
Lian
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2021 om 16:15
Je haakt een kanten inzetstukje, twee keer hetzelfde, en als laatste toer een kantje dat uitsteekt na het innaaien over het lijfje. Ik denk dat het de bedoeling is dat je het direct in haakt, maar dat kan lelijk worden. Het hele patroon wordt gegeven en ook nog het zogenaamde rapport, het stuk dat je telkens herhaalt, wat tussen die twee pijltjes staat. Het is het beste om het pasje in te naaien met handgaren/machinegaren in dezelfde kleur en niet met het haakgaren. Als je het patroon print kun je het voor je neerleggen in plaats van je hoofd scheef te houden voor het computerscherm. Je kunt het ook voor jezelf uitschrijven in Jip-en-Janneke taal, dat doe ik meestal, zo krijg je het ritme van de steken al te pakken.

Ik vind het ingewikkeld, maar volgens mij begin je met de onderste lossentoer en maak je een kantwerkje van waaiers naar boven toe. Dan bevestig je de draad links boven het kantwerkje en maak je in U-vorm sierranden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns