Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zomerhoed sunny daze van drops

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zomerhoed sunny daze van drops
    Posted: 03 Februari 2021 om 12:07
Goedemorgen!

Ik moet met toer zes beginnen,
ik weet wel hoe ik moet meerderen, maar hoe nu verder
met het patroon? 2 stokjes in 1 stokje? 2 stokjes en 1 stokje in
een ander stokje? is me niet duidelijk.
Ik vind de hoed erg leuk wil hem graag haken.

Groet Hendrikje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 12:23
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=3328&cid=7 Deze? De zin die jij opschrijft vind ik iet dus misschien toch een ander patroon?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 12:31
Originally posted by Hendrikje Hendrikje wrote:

Goedemorgen!

Ik moet met toer zes beginnen,
ik weet wel hoe ik moet meerderen, maar hoe nu verder
met het patroon? 2 stokjes in 1 stokje? 2 stokjes en 1 stokje in
een ander stokje? is me niet duidelijk.
Ik vind de hoed erg leuk wil hem graag haken.

Groet Hendrikje

Graag iets meer informatie. Wij kennen niet alle patronen uit ons hoofd. Alvast bedankt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 12:50
6e-10e (6e – 11e) toer: meerder in totaal 10 keer in elke toer, meerder steeds boven de meerdering van de vorige toer. D.w.z. er zit steeds 1 stk meer tussen de meerderingen in elke toer.

het volgende zinnetje dat er dan staat leggen ze nog eens uit hoe ge moet meerderen : Meerder zoals eerst als volgt: haak 2 stk in 1 stk . En na die 10 toeren moet ge dus 90 steken hebben of als ge een L haakt nog een toer met meerderingen en dan hebt ge 100 steken

zoals ge dus een rondje zou haken maar dan met stokjes
Back to Top
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 13:35
Klopt. Het is deze hoed.
Ik heb toer 5 af en moet
aan toer 6 beginnen maar hoe?
Back to Top
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 13:39
Klopt. Het is deze hoed.
Hoe nu verder vanaf toer 6?
Back to Top
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 13:40
Ik moet het nog leren op dit forum 😊
2x hetzelfde geplaatst onder dezelfde persoon
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2021 om 17:54
Dat gebeurde mij ook in de Koffiecorner. Meestal krijg je de melding dat je spamt bij de tweede klik.

Kun je niets met het antwoord van Bep?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 08:40
In de vorige toeren meerderde je ook al steeds 10 keer alleen beschreven ze dat anders, boven die meerdering moet je blijven meerderen
staat er - nog ff lezen
*meerder steeds boven de meerdering van de vorige toer. D.w.z. er zit steeds 1 stk meer tussen de meerderingen in elke toer*
In het dubbele stokje meerderen en zoals ik het lees lijkt het dan een soort denneboom die steeds breder wordt 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 09:13
Als de 6de toer anders is beschreven dan is dat omdat je bij de 6de of 7de toer moet oppassen om geen zeshoek van je cirkel te maken. Dat gebeurt anders gewoon, dat is een soort nauturlijke haakwet. In plaats van na 10 steken een meerdering komt die meerdering eerder, ik doe dan meestal na 5 steken. Na weer 6 toeren hetzelfde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 13:15
Klopt wat jij schrijft Magtelt
Ik heb geen rondje meer .
Ik haal het uit en begin opnieuw.
Ik moet het nog leren.
Veel goede adviezen gehad maar snap het nog niet zo.
Te onervaren denk ik
Kan ik ook een foto laten zien?
Back to Top
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 13:18
Ik had wel 90 steken na de meerdering Bep
dit is wel goed gegaan. Alleen nu een hoekige
bovenkant nu
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 13:22
dat hoekige gaat weg vallen want ge moet nu nog 15 toeren gatenpatroon doen.
Back to Top
Hendrikje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2021
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hendrikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2021 om 17:34
Dankjewel!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 09:57
Het is jammer dat er geen foto van de bovenkant bij is, aan de foto te zien lijkt het ook wel hoekig - het kan dat ze daar voor gekozen hebben.
Als je straks verder bent is dat hoekige denk ik niet zo storend meer - je hoofd is ten slotte niet plat.
Ik vind het een goed project voor een beginner, dat hoekige hebben we allemaal, soms wil je dat soms niet. Gewoon volhouden.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 10:07
Ik heb een boek met Mandala's haken en daarmee had ik geen hoekige problemen, ik had toen wel precies het patroon gevolgd, dus dat zal er wel rekening mee gehouden hebben. Maar zelfs met poppenhoedjes moet ik oppassen als het rond moet zijn.

Ooit heb ik in Tips en Trucs allerlei haaktruukjes opgehaald voor een andere beginnende haaksters. Misschien heb je daar wat aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns