Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon truitje met beertje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Chris06 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Februari 2021
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chris06 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon truitje met beertje
    Posted: 05 Februari 2021 om 11:13
Hallo,

Ik heb een vraag, in het patroon staat:

“voor de raglan 2 steken links afkanten, maak daarna links op 2 steken van de kant (zie gebruikte steek) om de 2 naalden:………….” (zie in het patroon geel gearceerd).

Hier loop ik vast.

Wat wordt er bedoeld met om de 2 naalden.

Moet ik de ene naald de vermindering doen en de volgende naald gewoon terug en niets doen (dus alleen bij de rechtse toer de mindering doen en dan averechts gewoon terug breien zonder een vermindering te doen) of moet ik wel de vermindering in zowel de heen als de terug naald  breien.

Zie patroon: (15) Pinterest

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2021 om 14:17
inderdaad, alleen in de rechtse toeren de minderingen en terug (averechts) zonder minderingen. (uitleg voor minderingen staat ook alleen maar voor rechte steken)


https://www.hobbydoos.nl/maandag/240-breipatroon-babytrui.asp
Back to Top
Chris06 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Februari 2021
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chris06 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2021 om 10:41
Dank je wel!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2021 om 12:32
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2021 om 16:22
Phildar patronen zijn fameus om de losse halsbiezen, die ze later vastnaaien - dat is gewoon hun ding, volgens mij wordt de bies niet dubbelgevouwen.
Zelf zou ik steken opnemen en dan de halsbies breien. Daarmee wil ik zeggen, ik doe mijn ding en Phildar doet hun ding (altijd die losse halsbiezen, die je vast moet naaien)
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns