Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Fournituren

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Fournituren
    Posted: 08 Juni 2021 om 17:30
Ik was in geen tijden bij de fourniturenkraam op de markt geweest. Maar nu was ik nieuwsgierig of ze gekleurd elastiek hadden. En Jawel, allerlei kleuren en breedtes. En het mooie van de 2 cm elastiek is dat er in het midden een ril zit, zodat je het kunt dubbelvouwen, desnoods om een zoompje heen. Het is dun, dus prima voor poppenkleren. ik heb een meter rood, roze en lichtblauw gekocht. En doorzichtige drukkers zijn er nu ook groter dan die ieniemienie dingen, 15 en 13 mm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2021 om 18:17
Iemand nam ooit een rol lingerie elastiek voor me mee van de Haagse markt. Ik weet niet hoe die officieel heet, maar het is geloof ik een markt in de schilderswijk. Was heel handig en ook lekker zacht elastiek dat goed bleef in de was. Later heb ik het nooit meer gezien.

Wat ik ook leuk vond is een elastiekband in kleurkeuze, dat ook bedoeld was om dubbel te vouwen, en aan de buitenrand zat dan een contrasterende sier afwerking.  Gebruikte ik om zomertopjes mee af te werken en meteen schouderbandjes te maken.

Een beetje klungelige omschrijving. Maar zo kun je op de markt soms echt handige dingen tegenkomen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2021 om 20:31
Wat ik het prettige vind van de markt ,dat je nog een meter van iets kan kopen en niet zo'n onwijze hoeveelheid .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2021 om 08:42
Ooit hadden wij op de maandagmarkt, die vooral uit textielkramen bestond, wel 5 kramen met fournituren. Lang geleden helaas. Nu mag je blij zijn met één stoffenkraam en één fourniturenkraam. Voor de rest staan er medelanders met zelfgemaakte kleding.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2021 om 18:15
Je komt aan gratis fournituren door alle kleding, die echt niet meer kan, te ontdoen van haakjes, ritsen, knopen, mooie etiketjes, kantjes, en alles wat er nog redelijk uitziet. Zo leg je een aardige voorraad aan. En je kunt aan niet handwerkende vriendinnen vragen of zij aan jou denken, als ze een kledingstuk willen afdanken. De resten kunnen als lompen in de kledingcontainer, dan wordt er poetskatoen van gemaakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2021 om 18:38
Ik vond in mijn eigen dozen niet wat ik zocht .

Toen ben ik naar de kringloop gegaan en zag, aan een goedkoop bloesje ,
de knopen die ik zocht .
Bloesje gekocht , knopen eraf en in de voddenzak ,wij hebben geen container meer ,want daar werd zoveel troep ingegooid dat hij weg is gehaald .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2021 om 17:31
Zo doe ik het ook wel eens. Een bloesje dat sloot met kleine knoopjes en lusjes kocht ik ook van de kringloop vanwege de grote hoeveelheid knoopjes in een kleur die ik goed kon gebruiken. Ritsen haal ik wel eens uit eigen oude kleding, maar niet van de kringloop. Dan is er te veel kans dat de rits al behoorlijk versleten is. Van eigen kleding weet ik hoe goed de rits nog sluit.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2021 om 17:37
Overigens kan ik al lange tijd geen goede gebruikte kleding meer kwijt in een kledingbak of kringloop.
We hebben nu 3 rolcontainers. Groenafval, plastic en papier. Dat moet dan ook nog allemaal schoon zijn, anders nemen ze het niet mee. Een gewone vuilnisbak, waar je echt vuilnis in kwijt kan, dat is er niet meer. Een paar straten verder is een container waar klein restafval in kan. Voor ander dingen moet je een afspraak maken, maar je kunt echt niet alles meer kwijt.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns