Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Philharmonic 198 patroon 11

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Oktober 2019
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Philharmonic 198 patroon 11
    Posted: 10 Augustus 2021 om 14:34
Ik wil graag het kindertruitje breien uit het boek Phildar nummer 198 (kinderpatronen lente/zomer 2021)
Het betreft patroon nummer 11 op blz 22 en 23.
Jammergenoeg kom ik niet uit het telpatroon van de fantasiesteek en dan met name de 3e naald.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij daarbij helpen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 17:34
ik vermoed dat het om dit truitje gaat? (want de andere die er staan zijn in tricotsteek)



Kunt u misschien het telpatroon hier neerzetten ?
Back to Top
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Oktober 2019
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 17:41
Nee het gaat om model 11 Vera op pag 22 van dit boek,
Het door u getoonde truitje is uit het zelfde boek maar dan model 27
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 18:44
Ik heb het boek niet en heb gegokt tussen de foto's uit het boek die ik wel kon zien.

Maar maakt niet uit. Als u een foto van het telpatroon hier kunt zetten dan kunnen we meekijken.
Back to Top
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Oktober 2019
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 19:17
Dat wil ik wel doen maar heb ik geen idee hoe ik dit moet doen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 20:22
https://nl.imgbb.com/


als ge uw foto geuploaded hebt, dan insluitcodes van imgbb kiezen, (voor een telpatroon/schema het liefst groot) en dan die link in uw bericht plakken.
Back to Top
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Oktober 2019
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 20:33
https://ibb.co/D4n85Jw
https://ibb.co/gDs9Gj1
Heb je hiervwat aan.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 20:53

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2021 om 21:07
de derde naald : (van het rode kaderke, dus na de kantsteek)

4 steken rechts
dan steekt ge uw naald tussen die samengebreide steken van de 1ste naald, dus echt in het midden van die 2steken rechts samen   en   1 eenvoudige rechtse overhaling (op de     en      dus) ge maakt een lus om rechts te breien en trekt die lus wat groter omdat die op gelijke hoogte moet komen als uw andere steken
2 steken rechts en
terug in die      en      steken en uw volgende lus maken en uitrekken en verder breien.

in de eerste toer hebt ge dus 2 steken geminderd en in de derde maakt ge er 2 bij, zodat ge terug kunt beginnen

Back to Top
Anneliese View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Oktober 2019
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anneliese Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2021 om 20:18
Hallo Bep,

Het is gelukt. Heel hartelijk bedankt voor je duidelijke uitleg en ook vooR je snelle reacties.
Ik ben er ontzettend blij mee.

Groetjes Annelies
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 09:22
is nikske, graag gedaan
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 19:42
Originally posted by bep bep wrote:

is nikske, graag gedaan
Is nikske zegt ze dan. Je hebt het patroon gezocht, hier geplaatst en uitgelegd. De dame heeft je in ieder geval bedankt. 
Ik heb iemand op 3 augustus een uitleg gegeven en niets meer gehoord. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 20:10
ja dat gebeurt vaker hier Confused
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.482 seconden.
Lang Yarns