Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

haakpatroon leeuw

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: haakpatroon leeuw
    Posted: 12 Augustus 2021 om 17:16
een poos geleden liet iemand hier haar werk zien met daaronder in ingebreide of ingehaakte leeuw. het was dus een plat werk, een trui of kussen ofzo.
nu overweeg ik voor mijn kleinzoon een deken te gaan haken of breien en zoek dat patroon. weet iemand welk ik bedoel? en weet iemand waar ik het kan vinden?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 17:47
nog een keer gezocht; het was een bericht van Lelie http://forum.hobbydoos.nl/productief-geweest_topic46809.html
De foto's zijn niet meer te zien maar wel de link naar Etsy, waar zij het patroon vandaan had. Ik op Etsy http://www.etsy.com/nl/shop/DemiDecoShop maar het lukt me niet om af te rekenen met paypal ofzo, ik deed dat ook nooit eerder. iemand die weet hoe het werkt?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 19:36
Om te betalen met Paypal moet je er een rekening openen. Ik heb er een gehad  maar ze hebben hem weggedaan omdat ik er te weinig mee deed, zei men. Ik meen gehoord te hebben dat als je geld op die rekening zet dat je dan dat probleem niet zou hebben. Degene waar ik dat van gehoord heb zette er 10 of 15 euro op, als ze iets gekocht had vulde ze het weer aan. Ik heb verder ook geen idee.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2021 om 20:09
dankjewel voor de informatie Lidwina Thumbs Up
het patroon van mijn deken had mijn dochter voor me gedaan maarja, als ik dat met het patroon van de leeuw vraag is de verrassing er wel af.
zal eens nadenken over hoe het wel kan....

Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 18:51
Hoi Carolina, Ik gebruik veel paypal (voornamelijk voor het kopen van patronen van buitenlandse ontwerpers). Je koppelt dan je account aan je eigen bankrekening, het is vrij simpel!  Je kan volgens mij ook met creditcard betalen, weet niet of je dat hebt? Het is trouwens een raam/wand hanger, niet heel groot, A4 formaat. 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 21:46
dankjewel Lelie! ik heb geen paypal en geen creditcard, ben al blij dat ik te eten heb Big smileik zal mijn dochter vragen het patroon te kopen zodra ik zeker weet dat ik het ga maken.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 22:18
Heb je een foto of een link naar dat patroon Carolina? Als het een deken moet worden kun je evetueel zelf ern patroon maken met StitchFiddle. Ik heb het wel ooit gedasn en moet nu weer aan de slag, niet alles kan, maar wel veel.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2021 om 22:34
Gevonden denk ik. Bedoel je die leeuw met die loshangende manen? Daar heb je echt geen patroon voor nodig, kun je gemakkelijk op ruitjespapier na tekenen of inderdaad met StitchFiddle.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 08:47
als je een klein beetje naar boven scrolt zie je de link Lidwina. het is inderdaad een leuw met loshangende manen Smile
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 09:04
Ja, ik zag het nadat ik het jou gevraagd had. De kop van de leeuw is op het breedste stuk 27 steken. Ik heb de foto opgeslagen. Je hoeft daar echt geen patroon voor te kopen. Je kunt zo de steken tellen en hem uittekenen. Als je hem in C2C zou haken zou de kop ongeveer 27 cm. Bij mijn manier van haken is ieder hokje nl ongeveer 1 cm. In alle andere technieken worden de hokjes kleiner en niet vierkant. Zoals bij breien bv. Bij een lapje vsn 10 bij 10 heb je ander aantal steken dan naalden. Je zou dan het patroon helemaal moeten omrekenen.
Wil je een grotere kop? Ook rekenen, bij vierkantjes is dat gemakkelijk te doen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2021 om 13:06
wat lief van je om zo mee te denken Lidwina. ik was niet op het idee gekomen maar je kunt hem inderdaad zo uittellen. hij is in vasten gehaakt. als c2c bij jou 1cm is, haak je het dan met katen en een dunne(re) haaknaald. ik heb alleen c2c gehaakt met het acryl van zeeman en dan is zo'n vierkantje wel 2 of 3 cm
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 19:15
Ik heb mijn 2c2 nog even gecontroleerd. De deken die ik gehaakt had was 90 bij 120 hokjes. De maat was uiteindelijk 105 bij 145 centimeter. Dus de hokjes zijn net iets meer dan 1 cm. Ik haak met halve stokjes omdat ik het geheel dan soepeler vind. Ik heb mij de laatste 2 dagen bezig gehouden met het patroon uit te tekenen voor weer een deken. Moest wel weer even uitproberen hoe het ook alweer werkt, maar het is gelukt. Over jouw leeuw als deken heb ik nog even nagedacht. Hoe wil je dat gaan doen met die loshangende manen? 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 20:34
ik wil of de hele deken wol in een kleur met in het midden de leeuw plus loshangende manen (ik denk nu dat dat het gaat worden)
of met dunner garen, katoen bijvoorbeeld, en dan een lapje met leeuw, een lapje effen.
maar ik zeg eerlijk dat ik nu 2 breiwerken op de pen heb, materiaal verzamel om wol te verven waarmee ik wil gaan haken en nog aan het naaien plus borduren ben Embarrassed dus ik moet eerst even o de rem staan bij mezelf
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 September 2021 om 20:43
Haha, je gaat je deze winter niet vervelen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.812 seconden.
Lang Yarns