Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Haken loshalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
FrancesM View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Augustus 2021
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FrancesM Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Haken loshalen
    Posted: 25 Augustus 2021 om 11:32
Goedemorgen! 

Als cadeau voor een zwanger vriendinnetje wilde ik graag een konijnen knuffeldoekje haken. Hiervoor heb ik het lijfje in twee kleuren moeten haken en deze aan elkaar gehaakt, om er vervolgens vier pootjes aan vast moeten maken. Zo gezegd zo gedaan, met behulp van een bevriende haakster hebben we dit er netjes aan vast gehaakt. Maar het resultaat bevalt me niet. Mijns inziens gaat het mooier worden als ik de pootjes direct meeneem bij het aan elkaar haken van de twee delen van de lijfjes. Maar nu wil ik dus de pootjes er weer afhalen en het lijfje weer “loshaken”. De twee delen zijn met vasten aan elkaar gehaakt en de pootjes zijn ook met vasten vastgemaakt aan het lijfje. 
Iemand enig idee hoe dit “loshaken” op de mooiste manier gedaan kan worden?

Frances
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2021 om 13:36
Heb je ergens nog een instopdraadje c.q. kun je dit nog ergens zien? Dan zou ik dat los peuteren en uittrekken. Succes!
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2021 om 14:23
Ik denk dat Dilianne de enige oplossing heeft.
Maar als je de twee delen eerst hebt afgehecht, en daarna een derde draad hebt gepakt om ze aan elkaar te maken, kun je die draad voorzichtig in stukken knippen. En uit het werk peuteren.
Maar dat kan natuurlijk niet als je deel A hebt vastgehaakt met de draad van deel B.

Ik ken het gevoel dat je het precies naar je zin wil hebben! Smile

Je kan ook helemaal opnieuw beginnen maar ja dat is natuurlijk niet de fijnste oplossing.
Back to Top
FrancesM View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Augustus 2021
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FrancesM Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2021 om 22:43
Nee de instop draadjes hebben we al helemaal weggewerkt. Het is mijn eerste project dus met het afwerken heeft mijn beste vriendin geholpen. Ik had gehoopt dat er een simpelere oplossing zou zijn voor het terugvinden en loshalen maar kon er niets over vinden, best logisch dus aangezien het niet zo makkelijk is! Heel erg bedankt voor het meedenken 🌸 

En wat betreft opnieuw beginnen; ze was vorige week uitgerekend en ik verwacht dat de baby dus snel komt, aangezien ik met de twee losse delen van het lijfje ruim 2 weken bezig ben geweest vind ik dat niet meer leuk aangezien ik het mee wil nemen als kraamcadeau! Maar bedankt voor de tip! 🌸 volgende keer extra nadenken voor ik het afhaak… 🙈
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2021 om 08:16
Als je aan elkaar genaaide naadjes niet mooi vindt, kun je in plaats van het haakgaren een dun naaigaren in dezelfde kleur gebruiken, met wat meer steken dwars in de haaksteken.

Ik denk dat de baby en moeder minder kritisch zijn dan jij, het is altijd leuk een zelfgemaakt kadootje te ontvangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns