Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Philar Nr.647 patroon 7 gilet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Manonloonen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 September 2021
Locatie: Waalre
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Manonloonen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Philar Nr.647 patroon 7 gilet
    Posted: 04 September 2021 om 20:07
Hoi, ik ben hier voor de eerste keer. Op advies van hobbydoos omdat ik niet uit een patroon kom. Ik ben een giletje aan het haken voor mijn dochter en ben een eind gekomen met het rugpand. Nu staat er dat ik moet afk. Dat is afkanten? Ik heb gegoogled en kan niet goed vinden hoe dit werkt (bij een haakwerk). Kan iemand me daarbij helpen? Verder staat er: ieder deel apart verder hk. en aan de halszijde 1 tr. hoger afk. b) 1x10 st. (hk. h.v., v. en h.stk over deze st).
Als ik het goed begrijp kant ik dan in 1 tour 10 steken achter elkaar af. Als ik weet hoe ik moet afkanten zou ik al wat verder komen. Ik snap daarnaast alleen ook niet dat wat er tussen de haakjes staat, ik ken uiteraard de steken wel naar snap niet wat er bedoeld wordt met haak over deze st..
ik hoop dat iemand me kan helpen want wil het giletje graag afhaken voor mijn dochter. Volgens mij kan ik hier geen foto uploaden anders had ik een foto van het patroon toegevoegd.
Groeten, Manon
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2021 om 22:27
Een foto van het patroon zou helpen.
je kunt hiervoor gebruik maken van http://nl.imgbb.comdan 'uploaden'dan kies je bij 'insluitcodes' voor BB groot met linkmaak en kopieer dan de link die eronder staat en plak die dan rechtstreeks in het schermpje waar je typt bij dit forum
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2021 om 22:55
Heb je de hele phildar of enkel een blad met het patroon op?
In de hele phildar staat er een uitleg van hoe die steken afkanten. Ik heb het enkel in het frans gevonden. Die halve vaste, vaste en halfstokje is om een schone overgang te hebben.
Normaal gezien is 'afkanten' in haken gewoon die steken niet haken, maar als ge dan de volgende toer doet hebt ge zo een trap en om die trap wat af te vlakken maakt ge dus halve vasten, vasten en halve stokjes en dan hebt ge een ronding.


Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns