Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gesponnen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2021 om 20:20
dankjewel Pareltje Thumbs Up
fijn dat je kunt meegenieten Mutti Smile deed jij je wol eerst kaarden of spon je zo uit de vuile vacht?

ik spin altijd zo uit de vuile vacht; gaat altijd goed maar nu.....
die krullen van die geit zijn zo dik en vast, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.... het lukt me niet om er een mooie draad mee te spinnen dus....
ik heb al meer dan 20 jaar kaardenborstels liggen die ik vanavond voor het eerst gebruikt heb.
wauw, dat is me nog een 'dingetje' LOL
ik kaard het niet totdat ik er garen mee kan spinnen hoor, een beetje maar tot ik geen vaste krullen meer heb. er verdwijnt zo ook een hoop vuil. het gesponnen deel dat eerst gekaard is, is aanmerkelijk witter.
sjongejonge het is me allemaal wat Big smile

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2021 om 12:39
dat kaarden en met gekaarde wol spinnen is heel verslavend, heb ik gemerkt Embarrassed ik kan er haast niet meer mee stoppen.

en moet je kijken wat een verschil tussen de wol die ik in het begin spon en de gekaarde gesponnen wol.
ik ben aan de onderkant van de spoel begonnen en ben nu bovenaan.....



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2021 om 15:38
Doe je het met twee tegelijk ? Dat is best zwaar werk
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2021 om 19:20
ja het is zwaar. ik leg een borstel op mijn knie die ik dan met mijn verlamde hand net aan op z'n plaats kan houden. daar 'wrijf' ik dan met mijn andere hand met wol langs tot de borstel een beetje vol raakt.
dan 'kam' ik er rustig met de andere borstel overheen, dat gaat net LOL ik doe het zo met beleid dat ik aan een paar keer kammen genoeg heb. en dan weer gauw spinnen natuurlijk Big smile
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2021 om 21:20
wat een verschil. Ziet er echt mooi uit. Knap dat je dat zo kan.Clap
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2021 om 09:26
dankjewel Petraco Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2021 om 22:55
daarnet heb ki de geit- en alpaca wol samen getwijnd en gewassen; het hangt nu te drogen.

vanmiddag zat ik even op youtube en kwam een filmpje tegen van een mevrouw wiens man wolkammen had gemaakt en die demonstreerde ze. was leuk om te zien, inspirerend....
vanmiddag weer spinnende, steeds netter met mijn gekaarde wol, zat ik te bedenken dat ik vanaf nu alles wil kaarden zodat alles netter en nog netter en nog....

vanavond toen i zat te twijnen werd ik me ervan bewust dat ik een kant op ging die ik niet op wil. ik heb altijd gesponnen met twee redenen: 1 omdat ik het leuk vind, omdat ik houd van die hele processen doorlopen van bron tot product. dat doe ik op de tuin, mt de klei en ook met de wol.
ten tweede omdat ik me warm wil houden en dat ik het mooi vind dat ik dat kan.
waarom zou dat nu ineens niet meer genoeg zijn? vroeg ik me af. waarom zou mijn mooie handgesponnen wol nu ineens op de draden van de fabriek moeten lijken??
ik lijk wel gek, bedacht ik me. laat de fabriek maar moeite doen om zo'n mooie authentieke draad gelijk de mijne te spinnen Tongue

morgen ga ik een dagje wat anders doen, misschien een nieuw breiwerk opzetten of ouderwets de ramen lappen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2021 om 20:37
Carolina je doet al prachtig spinnen zo dit zo laten. Is veel natuurlijker. Maar is mijn mening. 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2021 om 20:45
Dankjewel Thumbs Up
Back to Top
Loes View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Februari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 524
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 November 2021 om 20:01
mooi
groetjes Loes
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns