Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gaufreersteek

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ghislaine View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Januari 2022
Locatie: Mol
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghislaine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gaufreersteek
    Posted: 27 Januari 2022 om 17:09
Hallo

Ik brei de trui nr 28 (sloriane) uit het Phildarboek nr 201 en begrijp de uitleg van de gaufreersteek niet!!!
De uitleg is als volgt: 

r.st. waarbij u de breinaald 6 nld. lager insteekt.  
Laat de desbetreffende st. van de linkernld. glijden, 
hij zal in 5 nld. verdwijnen.
Brei deze fantasiesteek elke 6de steek en 7 nld na elkaar.......
dan  naald alles rechts breien

Ik vind hiervan ook geen voorbeeld of video terug op internet.....
Wie kan mij helpen??? Cry

Veel dank 
Ghislaine
gvanhemelen@hotmail.com

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2022 om 19:52
ik ken de steek ook niet. Maar zou het een soort van wafelsteek kunnen zijn? Gaufre is een wafel.

Ik kan ook niet direkt een foto van die trui vinden.

Wordt het over een bepaald aantal steken gebreid (ttz, even, oneven, een veelvoud van?) Want ik heb het hier geprobeerd, dus 6de steek 6 naalden lager insteken, die rechts breien en die 6de steek 'laten vallen'. De volgende naald heb ik gewoon averecht gebreid en dan de volgende naald terug die 6de steek en dat wordt een soepke dan want dan kom ik nog lager uit omdat ik dan 4 steken onder die 'gevallen steek' moet insteken. En dat kan niet de bedoeling zijn.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2022 om 20:22


gevonden en ik denk dat ge het stuk aan de mouwen bedoelt. Eens kijken bij Bubble Wrap Stitch, maar dan 6 naalden lager ipv 4
https://www.hobbydoos.nl/patroon/24576/damesvest



https://www.youtube.com/watch?v=M0ad60V4HCM

https://www.youtube.com/watch?v=DaXzuH9tZm8
en waarschijnlijk hebt ge de laatste nodig
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2022 om 22:51
Had ik het niet gedacht. Onze grote toeverlaat voor moeilijke vragen heeft het gevonden. Fantastisch Bep. Ik had ook gezocht, maar niets gevonden, alleen die trui met ballonmouwen. En dat gaufre een wafel is.Succes Ghislaine.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ghislaine View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Januari 2022
Locatie: Mol
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ghislaine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2022 om 12:00
Wat ben ik blij dat ik mij aangemeld heb op dit forum!!!Dankjewel lieve dames om dit voor mij te helpen uitzoeken!!!! Ik ga meteen aan de slag met .... de gaufreersteek!!!
Groetjes
Ghislaine
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2022 om 19:41
bep je bent echt heel goed 
trots op jou 
je kunt goed zoeken 

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2022 om 12:06
Bep je bent een topper.
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns