Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Help, haakpatroon lezen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petrake View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2022
Locatie: Aarschot
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petrake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Help, haakpatroon lezen
    Posted: 04 Maart 2022 om 13:09
Mijn nichtje kocht het garen en patroon van top 589-T14-462.dit is mijn eerste kennismaking met een Phildar patroon en ik loop vast op het voorpand:wat betekent:
-... Tot.h.?
- weersz. 1x5st afh, verder haken met de midd.st. En aan weersz 1x1 mind.maken? Moet ik hier aan weerszijde de eerste 5 steken een halve vaste zetten en dan verder haken + aan begin en einde minderen?
- elke rij 24x1 mind.? Is dit dan 24 st haken en dan de volg 2 minderen, en zo tot op het einde?

Ik heb nog veel vragen, maar hoop met deze 'ontcijfering' het volgende deel wel te kunnen begrijpen.

Alvast bedankt aan wie me wil helpen 🤞
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2022 om 17:42

Ik denk dat het over het volgende stukje gaat :





Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2022 om 17:47
op 27 cm (30 rijen) totale hoogte, voor de armsgaten aan de twee kanten 1 keer 5 steken afhaken. Dus aan het begin 5 steken in halve vasten en de laatste 5 steken niet haken. Keren en volgende rij aan de twee kanten 1 mindering maken door 2 steken samen te haken.

en dan de volgende 24 toeren/rijen aan beide kanten 1 mindering door 2 samen te haken.


Van dat laatste ben ik niet zeker of het aan beide kanten ineens moet. Het kan gewoon zijn dat ge 24 keer 1 mindering moet doen. Dus elke keer het begin van de rij/toer. (in totaal dus 12 aan elke kant) maar misschien kunt ge dat uittellen met het vervolg van het patroon hoeveel steken ge moet overhouden. Want tussen 24 steken minder of 48 zitten wel een aantal centimeters.
Back to Top
Petrake View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2022
Locatie: Aarschot
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petrake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2022 om 18:13
Oh zo aardig van jou! Dank je wel
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2022 om 18:17
Ik was er dus nog efkes iets aan het bijtypen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns