Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eerste helft juni 2003

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Eerste helft juni 2003
    Posted: 17 April 2022 om 17:10
 Met dit warme weer moest ik weer aan iets prettigs denken 

We waren met vakantie aan zee, (tante-zaliger, mam-zaliger, broer en ik).

Op een zaterdag, ik was net uit het bad gestapt, als mam binnenkwam en vroeg of ik mee ging wandelen en ergens een ijsje gingen eten. Ik zei ja, toen vroeg mam wat ik ging aandoen, een hemd en shortn of  mijn knielang T-shirt, (kon net zo goed een ministrandjurkje zijn), met daaronder enkel een shortje, kousen (tegen het schuren over mijn voeten van het leder van de sandalen). Ik koos voor het lange T-shirt en short. 

Toen ik aangekleed was en in de living was, zei tante: ”Ik weet hier een zaak waar lekkere ijs verkocht wordt. Het is goed weer, wat denk je? Ik trakteer. Dus we zeiden ja, en zijn dan doorgegaan.

Onderweg bedacht ik me dat ik me vergeten te scheren was, waardoor ik een heel korte baard had, en een ultra fijne snorretje. Zo zijn we dan gaan wandelen.

Moest broer er niet bij geweest zijn, dan had ik gevraagd om mijn schouderlang haar in twee zijstaartjes te doen. (zeker na de opmerkingen van medeklanten van die zaak).

We zaten net aan tafel als de kaart gebracht werd. Terwijl we onze keuze aan het maken waren, hoort mam achter haar één van die drie vrouwen zeggen:”Die met die T-shirt, of is het een minijurk aan, is dat nu een jongen of een meisje”?

Zegt nummer twee :”Ik denk een meisje,  want mijn buurvrouw draagt ook zo’n jurkjes”. Zegt nummer drie :”Ik denk een jongen, want ik denk dat ik een snorretje zie”. Zegt nummer twee: ”Nee, dat is een meisje, want mijn tante Bertha die heeft ook een snor, en die haar snor is dikker dan deze”.

Op dat moment zegt mam tegen mij, (noemt mijn naam):”Hierachter vragen ze zich af of jij een jongen of een meisje zijt. Moet ik daar op reageren”? Ik zei: ”Nee, daar moet je niet op reageren, dat doe ik ook niet”.

Dan hoort mam die ene vrouw zeggen: ”Duidelijk een meisje, want wie geeft nou in ’s hemelsnaam een meisjesnaam aan een jongen”?

Kort daarop moest ik gaan plassen, dus ik ga de zaak binnen, en kijk eventjes rond. Die vrouw die ons bediend had, vraagt: ”Zoek je iets”? ik zei gewoon: ”Ja, het toilet”. Zij ging me voor en toen we aan een deur kamen, zei zij: ”Hier is het meisje”. Ik ging dan maar naar binnen, en zag 1)  dat ik alleen was en 2) dat het een dames-wc was. Ik had geen tijd meer om te protesteren, dus ik maakte dat ik op de wc zat.

Toen ik gedaan had, en terug naar buiten ging, zag ik een man de zaak binnengaan, en die vroeg ook naar de wc. Ik dacht, ik wacht eventjes om te zien waar zij die man henen stuurt. Juist, die werd naar de andere kant van de zaak begeleid. ( Het pand was in een C  vorm gebouwd). Ik zei maar niks, en ging gewoon verder naar buiten.  

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.404 seconden.
Lang Yarns