Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Schouder en hals breien trui

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marie flowers View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 18 September 2022
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marie flowers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Schouder en hals breien trui
    Posted: 18 September 2022 om 17:55
Ik ben een trui aan het breien, de achterkant momenteel en ben bij de schouders en hals aangekomen en weet niet hoe verder..
Er staat;
Voor de schouders aan weersz 1x 6 st, 3x7 s afk.
Tegelijkertijd 3cm vanaf begin vd schouder de middelste 22 s afk en elke kant afzonderlijk afwerken, daarbij voor de ronde halsrand in de 2nd nog 1x1 s minderen.

De schouders afkanten lukt me maar hoe doe ik de hals, en hoe tegelijkertijd met de schouders, help 🫣
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2022 om 19:45
wordt het een trui met een kap? Want 3cm vanaf begin van de schouders lijkt me voor een achterpand vrij diep dan.

Ge begint met het aantal steken te tellen, deelt dat door 2 en telt dan vanaf die middelste steek 11 steken langs de ene kant en 11 steken langs de andere kant(zijn die 22 steken die ge moet afkanten) Ge kunt efkes een stukske draad of een stekenmarkeerder er zetten.

Tegelijkertijd (zonder rekening te houden met die 3 cm) is dus :
6 steken afkanten, breien tot die stekenmarkeerder, 22 steken afkanten, verder breien tot het einde.
Keren en 6 steken afkanten, breien totdat het 'gat' begint, nieuw bolleke wol nemen en daarmee na het 'gat' verderbreien.
Keren 7 steken afkanten verder breien tot de 2 laatste steken voor het'gat' en die samenbreien. Andere draad nemen en breien tot het einde.
Keren en 7 steken afkanten en weer breien tot 2 steken voor het 'gat' en die samenbreien. Andere draad weer nemen en naald afbreien.
Dan zijn die 1x1 steek al geminderd langs de halskant (gat). En dan moet ge dus voor de schouders nog 2 keer 7 steken afkanten aan elke kant.

28 steken        22 steken hals           28 steken
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.405 seconden.
Lang Yarns