Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knoopsgaten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ritavansteerteghem View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 September 2022
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ritavansteerteghem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knoopsgaten
    Posted: 20 September 2022 om 09:03
Beste,

Ik ben een gilet aan het breien uit het nieuwe phildar boek, ik moet een afzonderlijke boord breien en aanzetten nadien en ook knoopsgaten breien…..graag wat info hierover
Dank Rita
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2022 om 08:48
normaal gezien staat dat in de phildar beschreven dacht ik (vroeger toch). In het patroon zelf zal wel staan hoe breed en hoe lang dat de bies moet zijn en over hoeveel steken het knoopsgat moet lopen bv, 2 steken afkanten en volgende naald 2 steken bij opzetten. Of steken opentrekken en vastzetten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2022 om 09:52
Het aantal knoopsgaten hangt meestal af van de lengte van de bies. De breedte hangt af van de breedte van de bies.

Soms worden biezen aangebreid, ik doe dat met een haaknaald, steek voor steek op de naald zetten. Dan staat wel meteen vast welke bies de knoopsgaten krijgt.

Bies later breien en aannaaien wordt netter dan een aangebreide of meteen meegebreide bies. Ribbels gaan lubberen als je ze meteen aanbreit. Boordsteek geeft ook een iets anders effect dan tricotsteek, als het vest daarin gebreid is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2022 om 18:19
Misschien iets meer informatie over het patroon?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns