Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Helsinki trui

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Noortje70 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Januari 2023
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Noortje70 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Helsinki trui
    Posted: 11 Januari 2023 om 14:20
Er staat op een gegeven moment herhaal tussen A.1 en A.2 - moet ik daar A.1 2x haken?
Dan verderop staat bij A.3 (= 4 stokjes) maar in het telpatroon is A.3 18 stokjes lang. Dan weer , herhaal ???
Dan weer A.2???

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet lezen? 

Alvast heel erg bedankt. Ik had zo'n zin om deze trui te haken maar loop al zo snel vast. Jammer.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2023 om 20:36
Ik heb een gehaakte Helsinki trui van Drops gevonden. Is het die trui? Dat herhaal tussen A.1 en A.2 heb ik niet gevonden. Is het een andere trui?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2023 om 00:34
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7649&cid=7

efkes een stukske geplakt :

Haak 1e toer in A.1 tot en met A.4 en meerder gelijkmatig als volgt (= aan de goede kant): haak A.1 (= 2 stk) over de eerste 0-2-0-2-0-2 stk, herhaal A.2 (= 4 stk) over de volgende 14-13-16-15-18-17 stk en meerder 2-3-4-5-6-7 stk (= helft achterpand)

naargelang welke maat die ge haakt moet ge dus bij a1 0 of de steken haken die bij het telpatroon a1 staan. Dan staat er een komma en herhaal a2 (a2 is een telpatroon van vier steken) over de volgende 14 (voor de kleinste maat) steken, dus dwz 14 steken van het patroon a2 haken en tegelijkertijd moet ge 2 steken meerderen in die 14 steken. zodat ge 16 steken a2 krijgt.

als ge bij toer 2 gaat zien, ziet ge dat ge daar dus die a2 over de volgende 16 steken moet maken.

Het is in een patroon heel belangrijk dat ge naar de komma's en punten en sterretjes ziet. En voor de rest is het gewoon doen wat er staat. Wel goed in het oog houden dat ge altijd de juiste maat aanhoudt qua meerderingen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2023 om 10:57
Ik heb voor mezelf als regel dat ik eerst het hele patroon doorlees voor ik eraan begin,  vooral patronen van Drops  . De kleurenfoto maakt vaak ook al meer duidelijk .

Succes ,

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2023 om 17:17
Dat is waar Mutti, een patroon kunt ge vergelijken met een recept van een taart of een speciaal stoofpotje of zo. Moet ge ook eerst helemaal doornemen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2023 om 19:26
Ik had wel verwacht dat Bep met de uitleg zou komen. Groot compliment voor Bep.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2023 om 23:36
dankuwel lidwina, maar misschien heeft de vraagstelster al geen zin meer om deze trui te haken en daarom die jammer achter haar 'vraag'.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns