Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wreed teleurgesteld

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wreed teleurgesteld
    Posted: 13 Januari 2023 om 22:50
Toen mam nog leefde is het huis wat broer nu huurt, beloofd dat: broer en mam tot aan hun dood daar mochten blijven wonen en ook dat de huishuur niet hoger dan maximum 900 euro, en na hun dood zou ik dan van haar (de overleden moeder van de huidige eigenaares) ook komen wonen. 
Met die beloftes, hebben wij (op onze kosten) de tot op de draad versleten keuken, tot op de draad versleten cv installatie laten vernieuwen. 
In de kelder mocht ik dan voor mezelf een hobbyschrijnwerkerijtje maken (wat ook gebeurd is) 
Een tijdje nadat de moeder (huisbazin van broer) overleden is, kwam haar dochter (die het huis erfde en zodoende, dan de huisbazin werd) op bezoek. Ze kwam praten over een nieuw huurcontract, en alles wat er bij hoord.
Broer en zij, (en ik) waren mondeling overeengekomen dat broer er tot aan zijn dood mocht blijven wonen, 
Ik zou na zijn dood dan het contract overnemen en dan daar komen wonen. 
Ik zou, al op het contrakt komen te staan wat broer dan kreeg. (dat is ook het enige wat is gebeurd)
Zij had (spijtiggenoeg) mondeling beloofd dat de huishuur niet zou opslaan, 
Door die  beloftes zijn we dan (met z'n drieën) overeengekomen dat wij dan de ramen waar nog enkel glas in stond, op onze kosten zouden laten vervangen.
verleden jaar dan kwam de huisbazin van mijn broer bij ons op bezoek om te zeggen dat ze het huis gaat verkopen, maar aan iemand die het zou kopen om gewoon verder te verhuren. 
nu is zij met de man gekomen die er later in het jaar met een aannemer lang gaat komen om volgend jaar aanpassingen te doen aan het huis, want........... hij gaat er zelf in wonen. 
Dus nu moet ik, als de tijd ,om is, naar iets anders uitkijken waar ik dan mijn schrijnwerkerijtje (hobby) kan onderbrengen. Gelukkig woon ik niet ver van broer af (900 meter) maar dat is op een duplexapartement. (zonder kelder of zolder of tuin
Dus lieve mensen, als iemand van jullie in een vergelijkende situatie dreigt te komen, doe niet zoals wij, vertrouwen op het woord, maar laat ALLES  DUIDELIJK op papier zetten. In 3 of 4 voud in een contrakt wat dan ook naar het registratiekantoor gaat 
1 voor het registratiekantoor
1 voor de eingaar
1 voor een eventueel imokantoor
1 voor jezelf. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2023 om 11:32
Wij hebben ongeveer het zelfde meegemaakt , wij kondenhet huurhuis kopenen hebben het ook helemaal opgeknapt , dat was zelfs een gemeentewoning .
Toen puntje bij paaltje kwam konden wij het niet kopen .

Ik zou overigens alles nog eens goed nagaan of het wel klopt .
In Nederland breekt koop geen huur , je hebt hier huurbescherming . 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2023 om 23:41
Hier kan de koper van een huurhuis, de huurder eruit zetten om er zelf in te wonen of grote veranderingen erin te doen. Wel moet hij dan binnen de drie maanden na het verlijden van de akte het met een aangetekende brief doen.

En als ik me niet vergis en blijkt dat hij er toch niet in gaat wonen en het verhuurt, dacht ik dat hij een schadevergoeding moet betalen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2023 om 08:28
Dan heeft de huurder hier meer rechten dan in Belgie .

Het plan ligt hier zelfs, dat als iemand particulier hier een huis koopt ,er zelf in moet gaan wonen en het niet voor absurde prijzen mag gaan verhuren de zgn.huisjesmelkers , maar precies weet ik het ook niet .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2023 om 09:06
Ik weet niet of het nog steeds geldt, maar als je in Nederland een huurwoning opknapt, dan mag de verhuurder de huur verhogen. En eventueel verlangen dat je bij vertrek het huis zo achterlaat, als je het geaccepteerd had of de borg niet terugbetalen. Er is wei ig bescherming voor huurders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2023 om 09:48
Nee,  dat klopt niet  ,maar je moet het wel met toestemming van de verhuurder  gedaan hebben .

Wij hebben onze huurwoning destijds (1980 ) volledig opgeknapt  isolatie ,
CV  met vloerverwarming  enz enz  er zelfs een garage bijgezet  .
Onze huur is nooit extra verhoogd , we hadden er destijds wel de p...in natuurlijk, maar we hebben er ook plezier van gehad ,zeggen we nu . 

De woningen die nu leegkomen  worden nu wel verkocht voor ruim 5 ton zonder garage ,want wij hebben een hoekhuis met een  hele grote zijtuin.
Die garage hoeven we ook niet aftebreken want hij is met vergunning geplaatst en staat ingetekend bij het kadaster .
Het is nu heel gek ,de garage is ons eigendom en de woning niet .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2023 om 09:01
Dus als de woning verkocht wordt, kunnen jullie de garage verkopen. De grond is waarschijnlijk niet van jullie, maar je zou een slot op de garage kunnen zetten, als de kopers hem niet willen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2023 om 10:10
Wie weet valt er een deal te maken .
Embarrassed
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns