Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Franse breitermen vertalen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Franse breitermen vertalen
    Posted: 19 Februari 2023 om 15:48
Hulp gezocht!
Ik heb een heel leuk breipatroon gevonden op pinterest. Maar nu komt het, in het Frans 🙈. En met mijn schoolfrans kom ik er niet ver mee, dat is al nooit goed geweest haha..
Nu heb ik via Google 2 sites gevonden waar wel de termen op staan met de vertaling, maar niet de afkortingen en is het nog een gok wat nu precies bedoelt word de helft van de tijd.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 09:35
Ik denk dat een simpel Frans breileerboek of breitijdschrift zou kunnen helpen, daarin staan plaatjes van de steken en een afkortingenlijstje. Ideaal zou zijn als je daar een Nederlandse vertaling van had ook. Mijn schoolFrans is helemaal weggezakt en ik zou niet eens weten wat recht en averecht in het Frans is.

Phildar heeft soms tijdschriften in het Frans met een Nederlandse vertaling erin. Misschien zijn er oude van te vinden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 09:42
Dat is een idee ja.. ik zal binnenkort eens bij de kringloop neuzen
.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 13:33
Ik kan me goed redden in conversatie met het franse gepeupel, maar dit gaat ook mijn kennis te boven.

Op amerikaanse sites staan vertaallijsten voor brei- en haakafkortingen in engels / frans. Wellicht via goegel die opzoeken? Dat was een oplossing die in mij op kwam. 
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 13:37
Ok, Amerikaanse sites met vertalingen heb ik nog niet naar gezocht nee.. wel 2 andere sites met vertalingen gevonden maar zonder de afkortingen. Had de teks eerst al door Google translate gehaald, maar dat was niet echt een succes..
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 21:08
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 21:16
Ja dat was de 1e die ik gevonden had. Gebruik op moment deze en een site van drops design. Maar nog is t puzzelen ook omdat het er soms net op een andere manier staat..
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Februari 2023 om 21:37
Je moet er even aan wennen. Heb ik in het begin met Engels gehad. Nu gebruik ik de Engelse afkortingen als ik iets wil opschrijven.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2023 om 15:37
Ik heb de oplossing! 

Ik had al gezien dat het patroon in een boekje stond maar die kon ik nergens nieuw bestellen allemaal uitverkocht en niet meer leverbaar.  
Dus een gezocht advertentie geplaatst op marktplaats en morgen zou het binnen komen als het goed is!
Kan ik gelijk zien of het stukje wat ik vertaald heb goed is 😁
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2023 om 16:11
De aanhouder wint zegt men toch! 
Ik heb verleden jaar een vest met een Russisch patroon gebreid. Eerst met Google naar het Nederlands laten vertalen. Was geen touw aan vast te knopen. Toen naar het Engels en dat was goed te doen, zeker als je al.vaker Engels hebt gebreid. Ik vertaal verder geen enkel patroon. Alleen de breitermen. Daarna neem ik een woordenboek erbij als ik er echt niet uitkom
.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.250 seconden.
Lang Yarns