Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

tegenslag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: tegenslag
    Posted: 12 April 2023 om 17:00
Ben de laatste hand aan het leggen aan een tweezijdige jas voor mezelf, (rood kant 1  groen kant 2). Hij staat zo goed als ineen, enkel de zakken nog opstikken (daar liep het vandaag mis) de knoopsgaten nog aanzetten, en de zoom dichten. En ik denk dat ik de zijnaad ook maar eens vaststik. 
Je raadt het misschien wel, (of niet), tijdens het opstikken van de zakken is de andere kant van de jas ook tussen het persvoetje en de machine geraakt, dus die hele zak (98% van het stiksel) terug losmaken.
Gelukkig is het maar de eerste zak. Er moeten nog drie bijkomen. Dus nog werk voor de boeg. Het losmaken is voor morgen. 

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2023 om 20:05
Ik heb nog weinig ervaring met naaien, wel met breien en haken en ik moet zeggen ik heb al heel veel uitgehaald, meestal als ik zie dat ik het een heel stuk moet uithalen baal ik en laat ik het een paar dagen liggen maar uiteindelijk is uithalen en het stuk overnieuw doen beter dan het nooit aandoen of gebruiken omdat er die fout inzit waar je je aan blijft ergeren.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2023 om 22:51
Ik ben kampioen uithalen. Of het nu om naaien, breien of haken gaat. Het sterkste stuk dat ik ooit gepresteerd heb is een mantel die bijna klaar was uit elkaar gehaald. Van nieuw stof ongeveer hetzelfde model, waarvan ik dacht dat het beter was een nieuwe genaaid. Tot de ontdekking gekomen dat de ander toch niet zo verkeerd was en hem op dezelfde manier weer in elkaar genaaid. Ik denk dat het wel meer dan 30 jaar geleden is geweest.. Ik heb beide mantels nog steeds.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2023 om 13:16
Ja zo heb ik ook altijd iets voor,dan.leg ik het een tijdje aan de kant en begin wLOLeer 
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 16:19
de gemaakte problemen met die jas zijn ondertussen opgelost, de jas die is, intussen bijna klaar. enkel nog de knoopsgaten aanstikken, de mouwen op de juiste lengte zetten en dichten en nog een kraag knippen en aanstikken. DUS.... bijna klaar
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 17:31
De laatste loodjes wegen het zwaarst zegt men . Succes Francis.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2023 om 17:28
Weer wat verder, knoopsgaten zijn er aangestikt en de mouwen zijn op lengte geknipt en onderaan 'gesloten', tja, het is een jas die je langs twee kanten kunt dragen en ertussen zit een soort van bladwatten,voor de isolatie tijdens de koude dagen
voor de kraag zal ik (denk ik) nog wat hulp nodig hebben (of advies) en dan de 20 knopen nog aannaaien. 

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2023 om 18:12
Ik ben langzamerhand heel erg nieuwsgierig naar jou jas met 20 knopen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2023 om 17:11
ik zou hem hier neerpoten, maar....wat ik ook doe, ik kan geen afbeelding neerzetten, het lukt me nietmeer sinds tiny pick verdwenen is. 


Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2023 om 20:16
Via deze site ook niet? Die gebruik ik altijd https://imgbb.com/upload

En dan BB code groot met link zou normaal moeten werken
Moeten wel echt drie lijnen met tekst zijn (op de telefoon in ieder geval) en dan alles kopiĆ«ren 
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2023 om 13:59
https://ibb.co/KKCD4BQ
 Dit is een andere jas die ik gemaakt heb, Degene waarover ik het had, daar moet ik nog eerst een foto van op mijn leptop zetten en heb de kaartlezer momenteel niet bij de hand.  
Heb het geprobeerd, maar verder dan dit lukt het me niet. 
Zeg nu zelf, tinypic was toch kilometers gemakkelijker dan wat er nu op de markt is

Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2023 om 14:21
Met deze link krijg ik te zien pagina is niet beschikbaar.. dus helaas geen foto.
Tinypic ken ik niet
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2023 om 14:08
tja, er moet sowiso iemand naar mijn laptop komen kijken, en dan vraag ik meteen ook of die zorgt dat die link om foto's te plaatsen werkt. maar wanneer dat gaat zijn, weet ik niet,dus nog wat geduld hebben eh. 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.421 seconden.
Lang Yarns