Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wisselen van Breinaald zichtbaar

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wisselen van Breinaald zichtbaar
    Posted: 17 April 2023 om 20:05
Halverwege het breien van mijn trui ben ik gewisseld van breinaald.
Was begonnen met Prym, maar dit beviel me niet, dus gewisseld naar mijn oude vertrouwde breinaaldenset van Lana Grossa.
Nu zie je precies de overgang (bij de pijl ongeveer)
Trui word volledig in het rond gebreid dus het is op de voor en achterkant zichtbaar.
Wie kan me vertellen of dit verdwijnt ná het wassen?
Vind het nl. zelf erg storend.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 20:35
Ik weet niet of het verdwijnt. Ik heb ooit van een ervaren breister geleerd dat je nooit tussendoor van breinaald moet wisselen. Zelfs niet van hetzelfde merk. Ik brei ook met Lana Grossa. Soms heb ik een aantal pennen van dezelfde maat. Als je die door de naaldenmaat steekt merk je dat er verschil is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 20:41
Oeps, Lidwina hier was ik al bang voor. Was na een aantal jaren niet breien, mijn naaldenset kwijt van Lana Grossa. Vandaar dat ik met die Prym begonnen was, maar vond het een complete ramp 🙈
Dan maar overzetten.
Als ik nu steek voor steek langs ga, met een losse breinaald en bij wijze van spreken de steken stuk voor stuk even “opwip” , zou dat misschien wat uitmaken?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 20:47
Je kunt het proberen, geen idee.
Je zou ook een proeflapje kunnen breien met de twee verschillende naalden. Het lapje wassen en dan maar afwachten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 20:54
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Je kunt het proberen, geen idee.
Je zou ook een proeflapje kunnen breien met de twee verschillende naalden. Het lapje wassen en dan maar afwachten.


Als ik de moed kan opbrengen, ga ik het tóch eens proberen. Zijn nl. 220 steken dus ik moet er echt de tijd voor nemen.
Nu heb ik daar even geen zin in.
Te drukke dag gehad
Had voorheen nog nooit van naalden gewisseld. Was altijd met mijn trouwe Lana Grossa set bezig. Maar goed, het is nu gebeurd en dat overkomt me geen tweede keer meer.
Nooit te oud om te leren
Zoveel jaar brei-ervaring en toch deze lelijke fouten maken.........
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 21:42
Dat is nu wat ik het nadeel vind van naadloos breien. Ik doe het alleen nog als ik zeker ben van van de maat. Een naadje dichtnaaien gaat vaak sneller.
.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 21:51
Naadjes dichtnaaien heb ik zo’n hekel aan. Brei liever in het rond 😁
Ik heb een stukje gedaan met elke steek stuk voor stuk even “opwippen “ en dat gaat goed moet ik eerlijk zeggen.
Zal morgen even een nieuwe foto plaatsen om het te laten zien. Maar ik ben in ieder geval tevreden 👌😊
Was het proberen waard 🤗
Moet er niet meer aan denken om die verschrikkelijke naden dicht te naaien.
Kreeg het nooit netjes voor elkaar.
Ben wel een zeurpiet wat dat betreft hoor 😂 Was nooit goed……..
Maar zo zie je maar weer, ieder heeft zo zijn ding!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 22:08
Gelukkig lukken mij naden dichtnaaien goed. Ik ben ook een zeurpiet. Uithaal kampioen als iets mij niet helemaal.naar de zin is.
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2023 om 22:31
Nou, volgens mij is het aardig gelukt door elke steek even opnieuw "op te wippen". Ben nog niet helemaal rond, maar het gaat goed!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2023 om 07:20
Dat ziet er inderdaad goed uit. Succes voor de rest.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2023 om 20:29
Dank je wel Lidwina, ben er erg blij mee dat het zó gelukt is.
Ben nu helemaal rond geweest dus kan weer vrolijk verder breien
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2023 om 20:45
Wat fijn dat het gelukt is. Succes verder..

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns