Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kindervestje breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelijke_heks View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2023
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelijke_heks Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kindervestje breien
    Posted: 22 April 2023 om 21:59
Hallo allemaal,

Lang, heel lang geleden heeft mijn oma een prachtig vestje voor mij gebreid. Ik heb dit vestje gedragen tot het op de draad afgesleten was 🥰

Ondertussen zo'n 30 jaar later ben ik moeder van een prachtige dochter, onlangs heb ik het patroon van het vestje kunnen vinden 🤩 helaas is mijn oma ondertussen overleden en zelf kom ik niet veel verder dan het breien van een rechte sjaal (met waarschijnlijk een paar gaten ivm het laten vallen van steken) nu ben ik dus op zoek naar iemand die het vestje voor mij zou kunnen breien (uiteraard tegen betaling) 

Graag hoor ik of er iemand is die mij hierbij zou kunnen helpen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2023 om 08:23
Dit lijkt me een mooie gelegenheid om het stokje van oma over te nemen en haar te eren door te leren breien naar patroon. Oefening baart kunst. Proeflapjes maken van verschillende steken en inbreipatronen, experimenteren met verschillende naalddiktes, en soms tricotsteek proberen met dunnere naalden voor averechte en dikkere naalden voor rechte steken. Het verschil hoeft maar een half puntje te zijn. Kom je niet uit een patroon dan zijn wij er om te helpen.

Er zijn bladen met poppenkleren, zodat je in plaats van proeflapjes ook kleren kunt maken voor de pop(pen) van je dochter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelijke_heks View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2023
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelijke_heks Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2023 om 10:15
Hoi Machteld,

Het zou zeker een mooi moment zijn om het stokje over te nemen, ik probeer ook soms wat te breien maar ik merk ook dat dit project voor nu wat te hoog gegrepen is voor mij... En er zit veel emotie achter waardoor ik heel graag wil dat dit project lukt... Vandaar ook dat ik het graag wil uit besteden. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2023 om 08:11
Ik heb op de Lagere school leren breien, maar deed zo lang over een babybroekje, dat de handwerkjuf de pest aan me kreeg en me niet meer in haar klas wilde hebben. Ik moest bij de jongens blijven, die die uren mochten lezen of tekenen, als ze maar stil waren. Ik had Erik de Noorman en Kapitein Rob strips, wat me populair maakte, maar breien heb ik pas goed geleerd, toen mijn dochter van 4 een pop had, waarvoor de kleertjes enorm duur waren. Een vriendin wees me op de breiafdeling van de Hema en de boekjes met poppenkleren van 3 Suisses. Zij stond me bij en hielp patronen lezen en al spoedig was mijn dochter het best geklede meisje op school met kabeltruien, ajourtruien en ingebreide patronen, alles uit Hemaboeken. Oefening baart kunst. Ik heb zelfs geleerd patronen te ontwerpen. Maar voor anderen brei ik nooit, hoogstens als kraamcadeautje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns