Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ontspullen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ontspullen
    Posted: 10 Mei 2023 om 11:23
Als je gedwongen bent om snel een huis te ontruimen, kun je het drie-dozen-systeem gebruiken: 1 = weggooien, 2 = behouden, 3 = weet nog niet. De weet nog niet doos kun je misschien opslaan en later bekijken, of door een ander laten bekijken. Waarschijnlijk belandt het meeste alsnog in doos 1.

Voor kleren heb ik een eigen systeem: ik hang aan het begin van een seizoen alle kleerhangers andersom aan de roe. De kleren die aan het eind van het seizoen nog aan de knaapjes met andersom-haak hangen, kunnen weg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2023 om 16:42
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je gedwongen bent om snel een huis te ontruimen, kun je het drie-dozen-systeem gebruiken: 1 = weggooien, 2 = behouden, 3 = weet nog niet. De weet nog niet doos kun je misschien opslaan en later bekijken, of door een ander laten bekijken. Waarschijnlijk belandt het meeste alsnog in doos 1.

Voor kleren heb ik een eigen systeem: ik hang aan het begin van een seizoen alle kleerhangers andersom aan de roe. De kleren die aan het eind van het seizoen nog aan de knaapjes met andersom-haak hangen, kunnen weg.

dat dozen systeem ik ga dit deze week eens uitproberen. Ik moet ook nodig ontspullen wie weet heb ik iets aan.

voor de kleding dat heb je goed bedacht  dank je wel voor de tips

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2023 om 08:33
Mijn man heeft al jaren kleerhangers in zijn kast met de haken andersom, dus het werkt niet voor iedereen. Maar dat met de dozen werkt ook met een weifelende tiener in een kledingzaak. Een haak voor Ja, moeders neemt Nee meteen weer in en een haak voor Misschien. Dat werkt veel sneller.

Ik dacht dat ik in de coronatijd ontspuld had, maar de hoeveelheid troep is toch gegroeid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2023 om 09:31
het groeit bij mij alleen maar
heb pas koningsmarkt redelijk wat spullen verkocht
hield 5 bananendozen over en 5 boodschappentassen vol
1 bananendoos toch nog maar gehouden maar de rest naar een rommelmarkt in de buurt gebracht
nu heb ik 2 1/2 week vacantie en hoop toch weer wat dingen weg te kunnen doen en te verkopen op marktplaats door het daar nog eens te proberen te verkopen 
hoop dat het gaat lukken 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2023 om 07:57
Het is altijd leuk om op rommelmarkten te zitten. En je weet nooit wat mensen wel of niet willen kopen. Een vriendin moest haar ouderlijk huis ontruimen en zette allerlei dingen op Marktplaats. Op een gewone tafelbel werd geboden en overboden, niet gewoon, terwijl zij er echt niks in zag. Ik vond laatst op de kinderkleedjesmarkt (elke dinsdag in de vakantie, gelijk met de plaatselijke markt) een prinses Merida, rood haar, iets groter en dikker dan Barbie, prijs tien cent, ik heb een 50 cent munt gegeven. Ik heb opgezocht, wat voor kleren ik erbij moet maken, groenblauwe jurk voor het boogschieten, turquoois met goud voor het bal. De rest mag ik zelf weten. Ik vond twee bollen petrolkleur, ik hoop dat dat als groenblauw telt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2023 om 12:11
koopje die pop goed gedaan

ik ben nu op zoek naar een houten penduleklok die het niet meer doet
waar een rondglas in zit
ik wil daar een aquarium van maken voor mijn vriendin 
wil daar vissen en zo in haken plantjes en een goudkist 
een schelp met parel 
heb nog kleine terracotta kruikjes liggen die ik er in kan doen 
maar ja dan moet ik eerst een penduleklok zien te vinden


Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2023 om 15:08
nou ik heb net in de kringloop voor 5 euro een mooie penduleklok gevonden 
waar het glas nog in zit
er zit alleen geen achterkant in maar ik heb nog hout liggen wat ik kan figuurzagen 
en dat kan ik er dan inzetten.
heb de klok al helemaal gedemonteerd en de messingring rondom het glas gepoetst
ziet er weer prachtig uit 
ik ben er helemaal blij mee

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2023 om 08:21
Wat heerlijk, dat je dat allemaal zelf kunt maken. Veel plezier ermee!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2023 om 22:05
Nia, ik snap er niets van hoe je dat met die pendule gaat doen. Ben razend benieuwd. Hoe kom je trouwens op het idee?
Ontspullen usbij mij een groot probleem. Ik kan bijna geen afstand van dingen doen. En al helemaal niet van kleren. Blijven gewoon gangen ook als ze te klein of te groot zijn. Op een gegeven moment past het weer. En als ik al een keer iets weg doe heb ik er daarna spijt van. Het jasje dat ik gemaakt heb toen we 40 jaar getrouwd waren, ruim 15 jaar geleden, draag ik nog. Niet vaak, maar wel bij een feestelijke gelegenheid. Broeken die te strak zijn wijder wijder gemaakt, zij te wijd, smaller. Ik heb nu een paar dingen hangen waarvan ik denk dat ik ze niet meer zal dragen. Maar dat moet ik eerst even proberen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2023 om 21:39
hieronder foto's lidwina misschien dat je het dan beter begrijpt
ik wil er kleine visjes in haken misschien zelfs een duiker?
en er komt denk ik ook licht in op batterijen 
hoe ik op het idee kom weet ik eigenlijk niet 
heeft wel iets te maken met het ronde glas wat in de penduleklok zit 
echt geen idee hoe ik er op ben gekomen 
ik geloof niet dat ik het ergens gezien heb ofzo 



Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2023 om 21:56
Dank je Nia, ik snap het. Ik had een ander model pendule voor mijn ogen. Meer hout en minder glas. Deze is perfect. Veel slanker van vorm dan ik ze ken. Ga je dat met heel fijn garen haken? Ben heel.benieuwd naar het resultaat. Succes.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2023 om 22:02
ja inderdaad met fijn garen haken
en ik heb ergens op de laptop de patroontjes 
dus ik ga ervan uit dat het gaat lukken
maar ben nu nog met mandala's bezig voor op een houtschijf
en een inktvis die voor couveuse kindjes zijn 
maar deze word voor mijn kleinzoon
die is steeds aan het haar van mijn dochter aan het plukken 
in de hoop dat hij de tentakels van de inktvis dan gaat plukken
hahaha
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2023 om 15:37
Ik ben absoluut niet gedwongen om mijn huis te ontruimen, maar ontspullen is hard nodig! Cry
Na jaaaaaaaaaaaaaaren verkocht te hebben, ik heb geen tijd door opleiding en werk is de tijd nu aangebroken. Ik wilde in mijn maand vakantie in februari al beginnen. Maar ik kon domweg de moed niet vinden. Ik heb die maand zo goed als slapend en zittend voor de tv op de bank doorgebracht. Afkicken van de opleiding en het vele werken in de thuiszorg. Ik hoorde dezelfde geluiden van klasgenoten, dus ik was geen eenling daarin.

Enfin, vanmorgen met frisse moed begonnen met onze slaapkamer. Want de regel die voor mijn echtenoot en zoon geldt: als je iets op A pakt, moet je het daar ook terugleggen, houd ik mezelf totaal niet aan. Resultaat is dat onze slaapkamer gedurende de laatste jaren een soort opslag is geworden.

Dit topic was eigenlijk een beetje het schopje onder mijn bips wat ik nodig had. Dus vanmorgen 2 dozen en een rol vuilniszakken gepakt: een doos voor oud papier, een doos voor doneren aan Leger des Heils of Emmaüsgangers en een vuilniszak voor weg.
Radio aan en ik ben begonnen, maar o je ziet zo slecht resultaat. Ik hou mezelf voor wat ik heb gedaan hoeft niet meer, maar ik wil dan zoooooooooooooo graag dat het in een paar uurtjes klaar is. 

Ik ga nu gestaagd door. Vandaag nog een poosje, morgen een paar uur en dan moet het goedkomen.
Dan zijn onze kledingkasten aan de beurt. 
De tip van Magtelt met de hangers vind ik een goede! Ik heb de laatste jaren 80% van de tijd in mijn zusters uniform gelopen. Nu is het weer tijd voor eigen kleding. Maar ik ga er wel straf doorheen en ik hou vol tot het weer een plaatje is en een oase van rust Thumbs Up Heart

Daarna is mijn gedeelte van het kantoor anex hobbyplek aan de beurt. Ik ben nog wel even zoet.......
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns