Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Projecten

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Projecten
    Posted: 03 November 2023 om 08:40
Wat voor project hebben jullie onder handen in deze kille stormachtige dagen? Ik had witte en ecru truien besteld, maar allemaal teruggestuurd. Ik had ze gepast en bekeken met een rode beha eronder en donkere jeans, en zij schenen allemaal door. Dus ik ben naar Wibra gesneld en heb 11 bollen ecru Saskia gekocht. Het achterpand is al halverwege. Met een simpele reliëfsteek: 10 steken averecht, 1 steek recht afhalen. In de tweede naald 10 steken recht, 1 averecht. Voor het voorpand zal ik een simpel kabelpatroon zoeken.

Verder ben ik poppen aan het aankleden, met slaapzak, rugtas, hangmat en klein popje.

Er liggen nog wat juten tassen, die ik wil omhaken.

Ik zal me niet vervelen de komende maanden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2023 om 11:43
Ik heb nog niet de moed gevonden wat te handwerken .

Mijn duim .doet nog steeds niet wat ik wil .
Het is maar een duim , maar als alles werkt heb je geen idee hoe belangrijk hij is  
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2023 om 14:39
Op dit moment een truitje aan het breien met Whirl van Scheepjes (kleur brambleberry). Maar ook ik heb tegenwoordig last van mijn duim dus moet het af en toe blijven liggen. Helaas!
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2023 om 16:32
Ik ben uitgebreid mijn nieuwe naaimachine aan het testen hihi en projectjes zoeken met oude kleding of restje stof haha..

Op dit moment met een tochtstopper bezig, alleen nog even uitvogelen waar ik m mee ga vullen. Gewoon polyester vulling voor knuffels e.d of toch wat anders 
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2023 om 21:31
Bij mij ligt het al bijna 4 weken stil. niks aan het doen. 
Ben wel met een paar sokken bezig. Als ik weer begin met breien ga ik hier mee door.
Heb ook nog gebreide lapjes liggen voor een deken die moet ook nog in elkaar gemaakt worden. Ben het twijfelen in elkaar haken of naaien, Wat zou mooier zijn en mag niet te moeilijk zijn ben niet goed in haken.
ben nu veel aan het lezen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2023 om 21:43
Ik brei een poppenjurkje. Het wordtvoir een pop die ook gebreid is. Ben bezig met een deken in C2C steek. Het lijken allemaal kleine lapjes maar ze worden gedeeltelijk aan elkaar gehaakt terwijl je bezig bent. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2023 om 11:20
ik heb meerdere dingen liggen die nog niet af zijn 
een gebreid konijn die ik in nog in elkaar moet zetten 
een oude dame die gebogen staat waar spelden in haar bil kunnen worden geprikt
(die had in juli al klaar moet zijn maar is in der vergeethoek terecht gekomen)
en ik heb ook nog een olifant liggen die in elkaar moet en volgens mij ook nog niet helemaal afgehaakt is.
hihi dat klinkt wel grappig al zeg ik het zelf
en ik heb ook nog een bedsprei liggen waar ik ons eigen familiewapen aan in het haken ben 
en dit met de methode filé haken 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2023 om 12:47
Al sneeuwen we in van de winter ,dan heb jij nog genoeg te doen .

Volgens mij is het een probleem wat we allemaal hebben .
Onafgemaakte werkjes .
En dan die draadjes afwerken .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 08:02
ik heb als we insneeuwen zeker genoeg te doen en ik kan ook van alles maken 
ik heb zoveel voorraad aan bollen katoen en bollen acryl en velvet en ander pluizig garen 
dat ik dat in mijn leven niet op kan maken al zou ik het willen dan lukt dat waarschijnlijk ook niet
maar dat maakt niet uit 
ik wil ook niet zonder garen komen te zitten dus blijf zo nu en dan ook maar bijvullen 
en niet alleen garen maar ook boeken en andere patronen die ik zo nu en dan uitprint of laat uitprinten
voor het geval dat.......
je weet maar nooit dat je toch een keer zonder komt te zitten
hahahaLOL 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 08:34
Fijn dat je dat hier even neerzet Nadia. 

Zal het straks even aan mijn man laten lezen , ziet hij dat er ik niet de enige ben .Wink

Hij heeft het overigens met schroefjes en moertjes en dat soort spul .
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 08:50
er zijn mensen die zetten wel eens een foto van hun garen voorraad delen
en dan zeggen ze dat ze veel hebben en het eigenlijk niet durven te laten zien
nou dan denk ik bij mijn eigen als je dat al veel vind dan weet ik niet qua hoeveel                                voorraad ik heb dat moet gaan noemen en dat ga ik zeker qua foto niet durven delen.
soms heb ik dan ineens weer twee bollen in mijn mandje in een winkel liggen die ik niet kan weerstaan om te kopen en als ik dan thuis kom denk ik had ik dat nou wel moeten doen?
maar ja dat is het kwaad alweer geschied ik heb het al in huis liggen 
ga ik het ook niet meer terug brengen .
en die twee bollen liggen mij dan in de voorraad aan te kijken zo van 
ga je nog een een ijsbeer van ons maken?
want deze keer kon ik de fluffygaren wit van de action niet laten liggen 
dus er komt waarschijnlijk weer een project bij het lijstje wat ik hier eerder al heb vermeld

ja en boeken kom je natuurlijk ook altijd te kort
en er komen ook steeds van die hele leuke uit die je dan nog niet hebt 
en die moeten ook op de boekenplank komen te staan 
echt heel erg
ik neem me eigen elke keer voor om het niet meer te doen en elke keer gebeurd het weer

dus ja zeker aan je man laten lezen dat er meer mensen zijn zoals jij  en misschien die het nog wel erger hebben dan jij.
en dat je dan kan zeggen o het valt wel mee bij mij het kan altijd erger 
hahahaLOL



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 09:46
Ik heb zeker 15 van die grote rolboxen vol garens op zolder staan plus nog wat grote boodschappentassen met speciale bollen, bijvoorbeeld die grote Promo van Zeeman. En als ik iets wil gaan maken, heb ik niet genoeg bollen voor het project of ik kan de juiste kleur niet vinden. Hop maar weer naar Zeeman of Wibra. Ton boft dat ik allergisch voor echte wol ben, dan zou het kapitalen kosten. Ik heb ook een uitgebreide verzameling fournituren, drie rolboxen vol applicaties, elastiek, bandjes, lintjes, kralen. Een rolbox vol knopen. Die vier staan onder mijn bed. Heel veel gekregen of van versleten kleren gesloopt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 15:24
ik zal jullie vertellen ik heb 2 van deze onderstaande  kasten op zolder staan 
en twee die de heft zijn allemaal vol met garen  (maakt samen 3 kasten)
en dan heb ik een weet niet hoeveel plastic bakken met garen vol
dan heb ik nog dozen daar zit stone wash garen in in allerlei kleuren 
dan heb ik nog lossen tassen vol met garen soms vuilniszakken 
ook heb ik nog een tas met spaghetti garen maar daar doe ik niets mee en zou ik eigenlijk moeten verkopen 
 en dan heb ik nog een hele grote plastic bak met alleen maar katoenen bollen van de wibra toen het nog 1.69 euro kostte 
en dan vergeet ik denk nog het één en ander
heb ook nog een bananendoos vol met garenpakketten 
echt het is niet normaal 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 17:37
Ze kunnen nog dicht 
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2023 om 20:54
ja de deuren kunnen nog dicht

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2023 om 09:59
Ik zeg nooit nee, als mensen hobbyspullen willen dumpen. Dan denk je een tasje vol te krijgen en dan zijn het drie vuilniszakken vol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2023 om 19:24
ik zeg ook nooit nee 
weg geven kan altijd nog en inderdaad je 
krijgt vaak meer dan je verwacht
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2023 om 11:56
Ben volop bezig met het maken en invullen van schabben om al mijn gerief in op te bergen. Keuken, berging, living, slaapkamer, hobbykamer, zelfs in de hall staan twee schabbetjes, (amper 20cm breed) dus nog wel wat werk voor de boeg. voor de kast (wat nu nog een schab is) daar komen nog twee deuren aan die ook in de maak zijn, zodat het schab een kast wordt. 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns