Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Brei- en haakstop

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Brei- en haakstop
    Posted: 05 December 2023 om 12:25
Ik heb al drie weken spierpijn in mijn rechterarm, soms iets meer soms iets minder. Ik stopte met breien en daarna met veel huishoudelijke taken of ik deed die links, waar ik ook handig ben. De huisarts kwam met de stoplap: "use it or loose it", die natuurlijk niet opgaat als je iets breekt en in het gips komt te zitten. Maar dat was bij mij niet zo, dus: niet de arm ontzien, gewoon alles ermee doen. Au Au. Afijn hij vond dat ik maar naar de fysiotherapeut moest. Ik probeerde te bellen, maar hun receptioniste schijnt nog al eens afwezig te zijn, en dan krijg je een bandje. Ik heb een mail gestuurd. Het vervelende is, dat ik niet jankerig en klagerig kan doen, ik vertel de arts gewoon op nuchtere toon wat er mis is. Dat ik 's nachts niet kan slapen van de pijn bijvoorbeeld. Maar daar heeft ie geen voorstelling van, hoe ik in het donker lig te woelen en draaien om die arm rust te geven en lekker neer te leggen. Ik heb vier smeersels in huis voor zere spieren, iets van een tuincentrum, Aléve en Voltaren en Diclofenaczalf. De laatste drie zouden een beetje pijnstiller bevatten, maar niet genoeg om (weer) in slaap te vallen. Ik kijk aldoor in mijn breitas, maar ik durf er niet aan verder te gaan, ik heb een achterpand en driekwart van de mouwen van een trui. Ik moet me wel beheersen om niet aldoor te gaan snoepen bij de tv, met die lege handen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2023 om 16:01
Magtelt wat jij hebt in je arm had ik in mijn bil/ heup. Meneer Google geraadpleegd. Die kwam met een slijmbeurs of peesontsteking. Kon tot wel een half jaar duren. In augustus had ik weer eens wondroos. De kuur heb ik in huis, maar toch naar de dokter voor een nieuw recept. Gelijk naar mijn heup laten kijken. Ik had nl. nog steeds pijn, kon de trap bijna niet op..Slijmbeurs of peesontsteking!!. Kan lang duren! (Hmm, meneer Google !) Maar U kunt wat doen. Oh, dat klonk al.beter.. Diclofenac of ibuprofen. Heb ik in huis, is wel maar van het Kruidvat. Is prima zei Dok. Is goedkoper dan van de apotheek en voor de rest hetzelfde. Dus ik heb een aantal weken 3 keer per dag 400. mg ibuprofen geslikt. Toen ik vond dat ik wel zonder kon gestopt. Het is niet weg, maar de rest moet de tijd maar doen. En mevrouw moet niet iets willen oprapen in een ver hoekje zodat ze rare toeren moet uithalen om erbij te komen! Dat vind heup/bil niet leuk.
En wat eventuele maagbeschermer betreft. Wel een glas water per pilletje tegelijk mee drinken. Heb ik bij toeval ontdekt bij mijn kuur voor de wondroos, werkt prima. Nergens last van gehad.

 
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2023 om 06:22
magtelt ik hoop voor jou dat het wat beter mag worden en dat het niet al te lang gaat duren 
heel sterkte toegewenst

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2023 om 09:12
Het vervelende van niet breien bij de tv is wél snoepen, daar moet ik mee uitkijken. Het is naar dat de trui nu niet afkomt, maar ik heb genoeg truien en fleece vesten. Ik zal bij ons Kruidvat ook zoeken naar Diclofenacpillen. De zalf smeer ik al.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2023 om 13:25
Heerlijk , allebei ongeveer generatie genoten en dezelfde klachten .en ook dezelfde antwoorden .
Gisteren zei de fysiotherapeut nog toen ik een beetje wanhopig vroeg of het ooit nog over zou gaan ," alles gaat over, maar je moet geduld hebben ."
Krimpen jullie ook zo erg ? Ik denk dat ik 15 cm gekrompen ben ,

Sinds mijn val , heb ik ook nog 
last van mijn rechter duim die schiet steeds uit de kom .
De handtherapeut heeft er een goede oplossing voor , niet gebruiken . 
De duim zit nu al een hele tijd getapet , steeds een ander kleurtje .,
Steekt goed af tegen het grijs van het laagje stof .

Heb een poos breiwerk laten liggen ,maar heb het sinds deze week weer opgepakt .iedere dag een steek is een hemdsmouw in een jaar .

Het werk ligt naast me en ik heb een pen of 10 gebreid .,

Is meer dan niets .

Volhouden dames .




Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2023 om 09:05
Ik heb me in de sportschool laten meten, op kousenvoeten, 2 cm minder. Dat lijkt weinig, maar van 1.56 naar 1.54 is net het missen van de bovenste plank.

Ik wacht nog op bericht van de fysiotherapeut, maar als ik een paar pennen bei of een paar toeren punnik op de loom, voel ik het 's nachts. Ik slaap een paar uur, en dan wordt ik wakker met pijn en neem ik een diclofenacje en smeer ik met diclofenac. Dan weet ik dat het nog niet kan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns