Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Trui Theoline

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Trui Theoline
    Posted: 11 Januari 2024 om 22:07
Hoi,

Ik kom niet uit het patroon. Aan het eind van de regel kom ik 2 steken te kort.
Kan iemand me hiermee helpen?

In het patroon staat 39 steken:
8 steken recht, 1 dubbele rechte overhaling, 6 steken recht, 1 steek die niet bestaat, 1 omslag, 5 steken recht, 1 omslag, 1 steek die niet bestaat, 6 steken recht, 1 dubbele rechte overhaling, 8 steken recht.
Aan het eind hou ik 37 steken over. Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt voor de hulp.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 10:52
Ik heb het schema niet , maar wordt die steek die niet bestaat er in de volgende pen niet weer bijgemaakt ? Dat zou je dan op je breischema moeten zien .


Back to Top
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 11:34
Bedankt voor je reactie. Ik weet niet hoe ik een foto van het schema kan toevoegen.
In de twee naald staat het volgende:
(Recht, dubb. Recht) 7x, 1 recht, 1 r. aan de av kant, (recht, dubb. r)3x, 1 recht,1 r. aan de av. kant, (recht, dubb. recht) 7x

Hopelijk is het zo duidelijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 12:32
Ik kan het zonder schema niet zien , maar als je op internet kijkt dan staat er altijd dat een steek die er niet is altijd in je patroon weer terug komt .

Volgens mij is het een soort patentsteek in een slinger Die smaller wordt en dan later weer breder.
Ik kan me wel herinneren dat Beb er ook eens in 2023 uitleg over gegeven heeft .Misschien reageert ze nog .
Back to Top
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 13:35
Weet je misschien hoe ik een foto kan plaatsen dan kan ik het schema erin zetten. Dat is misschien duidelijker.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 13:48
Misschien kun je op internet eens lezen bij nut van een zwart ( geen steek ) in een patroon .
Dat blokje kan ook grijs blauw of wit zijn ,maar het heeft geen symbool 
Back to Top
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 15:52
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 16:58
Ik ga het patroon vergroten en kijken naar de betekenis van de symbolen ,maar dat lukt me vandaag niet meer .
Maar ik zie wel dat er in de pen boven de niet bestaande steek een symbooltje staat .

Back to Top
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 17:07
Dat klopt ja maar omdat ik in de eerste regel eindig met twee steken minder, komt het in de tweede naald niet uit.

Super fijn dat je er verder naar wilt kijken!
Alvast erg bedankt voor de moeite
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 17:17
die 37 steken kloppen hoor (37 + 2 onbestaande is 39)

In de volgende toer moet ge die omslag dubbel breien, naargelang het schema dus een rechte of averechte steek aanduid.

staat ook bij de uitleg van het zwarte vakje 'geen steek'.
dus boven de eerste omslag staat er een liggend streepke , dan moet ge die omslag (en nu efkes denken, ge zit aan de averechte kant) eerst rechts en dan averechts breien

bij de 2de omslag staat er een rechtstaand streepke boven, dan moet die omslag dus eerst averecht en dan rechts breien. En dan hebt ge terug 39 steken
Back to Top
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 19:06
Bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrijp brei ik dus in de tweede naald in iedere omslag twee steken. 
Ik ga het gelijk uitproberen!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 21:20
ja iedere omslag een steek bijmaken door die omslag 2 keer te breien naargelang het schema zegt, welke eerst, een rechte of een averechte.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 21:50
efkes een toevoeging : in het schema is de tweede lijn helemaal uitgetekend. dus de steken die boven 'omslag en geen steek' staan worden alletwee in die omslag gebreid. (misschien maakt dat het duidelijker of misschien juist niet)
Back to Top
Sandra82 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Januari 2024
Locatie: Nuenen
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sandra82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 21:52
Ik heb een proeflapje gemaakt en het klopt nu!
Super bedankt voor de hulp!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2024 om 21:57
is nikske
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns