Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vragen over meerderen kinderponcho met kabels

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Camak View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Februari 2024
Locatie: Wijster
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Camak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vragen over meerderen kinderponcho met kabels
    Posted: 02 Februari 2024 om 10:41
Ik ben zojuist gestart met de kinderponcho met kabels.
Echter de manier van meerderen is me niet helemaal duidelijk.
Heeft iemand dit patroon al gebreid?
Het betreft patroon 668 T16 393

Meerder aan weerz  iedere,2de nld kabelsteek (draai de steken in de eerste nld, meerder niet, brei ze in een rechte tricotsteek)

1x6 st

1x5 st

3x4 st

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 11:52
Ik snap het ook niet .
Het patroon heb ik ook niet .
Om je te kunnen helpen zou ik iets meer van het patroon moeten weten .
Misschien kan  je iets meer van het patroon neerzetten ? 
Of een foto ? 

Maar misschien is er iemand die het wel weet 
Back to Top
Camak View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Februari 2024
Locatie: Wijster
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Camak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 12:00
Mag je hier het patroon delen om de vraag duidelijk te maken?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 12:22
Ik vind het niet echt delen als je een vraag stelt over een patroon wat je niet snapt .Mar wie ben ik .

Is het een grijze poncho en is het een phildar patroon . 

Als die het is brei je waarschijnlijk van boven naar beneden dus vanaf de col naar de onderkant .
Dan moet je meerderen .maar hoe ? 


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 12:48
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 12:54
Dat is een andere Bep dan die ik met het zelfde nummer had ..


Back to Top
Camak View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Februari 2024
Locatie: Wijster
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Camak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 12:58
Klopt Bep
Back to Top
Camak View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Februari 2024
Locatie: Wijster
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Camak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:02
En het is me ook niet duidelijk wanneer ik in de kleinste maat met de kabelsteek moet beginnen.Al met al veel onduidelijkheid.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:29
dus ge moet 1 keer 6 steken, 1 keer 5 steken en 3 keer 4 steken meerderen aan beide kanten, iedere 2de naald; dat is dus in de averechte kant.

Normaal gezien zoudt ge dan in de volgende naald een kabel moeten maken, maar er staat draai de steken niet, dus gewoon tricotsteek breien. Ik denk wel dat ge dan al rekening moet houden met waar de averechte steken komen en waar de kabel. dus 2 steken averecht en 4 steken recht.

Ik denk ook dat de bijgemaakte steken het kabelst patroon vormen, vermits ge 41 steken moet opzetten en direkt met de eerste steek van het fantasiepatroon begint.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:34
phildar hanteert heel dikwijls een kantsteek aan sweerszijden. Ik vind er niks over in het patroon, maar ik vermoed van wel, aangezien ge 41 steken moet opzetten en die fantasiesteek over 13 steken, 39 steken vormt, dus 2 over, de kantsteken.
Back to Top
Camak View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Februari 2024
Locatie: Wijster
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Camak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:36
De 41 steken komen overeen met het fantasiepatroon.
Dat heb ik de eerste naald gebreid.
Zal dan de gemeerderde steken in kabelsteek doen.
Het blijft een onduidelijke beschrijving voor mij.
Back to Top
Camak View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 02 Februari 2024
Locatie: Wijster
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Camak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:38
Het klopt wel als je aan beide kanten de 2 averechtse steken meetelt, dan heb je 41 steken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:52
vergeet die kantsteek, het klopt toch die 41 steken fantasiepatroon. (ik was de 2 averechte steken om het patroon te eindigen vergeten).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:53
sorry, had de pagina niet vernieuwd en zie nu dat ge al geantwoord had.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2024 om 13:56
als ge foto bekijkt, ziet ge dat het fantasiepatroon van onder tot boven een rechte lap is en dat de afgeronde kanten (gemeerderde steken) het kabelpatroon vormen tot aan de mouwen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns