Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Van alles

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Van alles
    Posted: 13 April 2024 om 11:19
Eindelijk neem ik de tijd om te plaatsen waar ik mij de laatste tijd zoal mee bezig heb gehouden. Ik nam de tijd niet om iets hier te plaatsen en bovendien ben ik tussendoor ziek geweest. Kon gelukkig wel haken en breien in die tijd, voor de rest huisarrest.
Allereerst deze tekkel tochtrol. Gehaakt met Zeeman tweed. Het patroon is van Anja Toonen.



Op de breiclub droeg iemand deze col. Ik wilde allang iets in Fair Isle breien. Deze is op de rondbreinaald in de rondte gebreid en later begin en einde aan elkaar gemaasd. Het patroon is niet meer te koop. Ik was nog net op tijd. Hij heet Fair Isle col in Pastel. Gebreid met Holst Garn. Het zijn 15 verschillende kleuren die ik bij Dol op Wol per 10 gram kon kopen. Ik heb van iedere kleur 20 gram gekocht. Ik meen dat ik van 1 kleur iets te weinig had. Heb ik aangepast met een andere kleur waar ik genoeg van had.



Deze 3 verschillende Ara's waren een Cal op Facebook van Yarn Zoo. Ik vond een schommel te lastig om ergens een plek voor te vinden, daarom deze oplossing bedacht. Hij heet dus eigenlijk Vogelschommel.



Blue Bell is een ontwerp van MagdaLaine op Ravelry. Ik heb van haar al veel poppen gebreid. Haar groep bestond begin van het jaar 10 jaar. Daarom kregen we dit ontwerp als verjaardags kadootje.



Het laatste dat ik haakte waren deze kussens van Lilla Bjorn. Ook op Ravelry gevonden. alleen de voorkant is gehaakt en heb ik op bestaande kussens in dezelfde kleur geel genaaid.


Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2024 om 12:27
allemaal weeral schoon.

wat me opviel waren die kussens, ze lijken hetzelfde maar zijn toch anders en de ene lijkt groter dan de andere totdat ik doorhad dat er hoemoetikhetzeggen een kleurenwissel was.

die fair isle col, zal wel heeeeeeeeel goed opletten zijn en tellen maar langs de andere kant denk ik dat die in feite goed vooruit ging (juist door het tellen)
de vogels zijn ook super en de 'fair isle gehaakte' tekkel (ook heel schoon) is die in de rondte gehaakt of een rechte lap en daarna zijn buik chirurgisch aan elkaar genaaid ?

En de pop komt precies uit de jaren 50 met die 'boa' en dat bloemenarmbandje
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2024 om 17:18
Dankjewel Bep. Leuk die recensie van je.
De kussens zijn allebei even groot. Het verschil is dat de kleuren gewisseld zijn per kussen. Ik had teveel garen besteld. 
Het was genoeg voor nog een kussen.
Dat tellen bij de fair isle col viel wel mee. Je hebt per toer altijd maar 2 kleuren. Daardoor is het wel erg leuk om te doen. Dat gaat echt van: nog een toertje, nog een toertje en nog een enz. Voor je het weet moet je echt naar bed.
De teckel is inderdaad in de rondte gehaakt.
Leuk je beschrijving van de pop.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2024 om 21:31
Hopelijk nu weer helemaal opgeknapt.
Weer allemaal even prachtig gemaakt.
De teckel zie ik zo al voor de deur liggen lekker voor de tocht weg te houden.
Kussens schitterend.
De sjaal ook prachtig en lijkt me ook mooi om eens te doen. Lekker warm ook.
De vogels ja die zie ik hier al gezellig staan in huis bij onze echte vogels. Goed idee zo in die ring nog mooier dan als die hangt.
Het poppetje is ook heel leuk geworden.
Weer mooi creatief bezig geweest.Clap
Ik doe het je echt niet na.
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2024 om 10:50
Hopelijk ben je weer volledig opgeknapt.

Wat een mooie dingen komen er weer voorbij.
Super oplossing zo met de vogels nu kunnen ze overal staan 

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2024 om 12:58
Wat een leuke dingen weer allemaal👍
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2024 om 21:24
Dank je wel Petraco, Liesanne88 en Dilianne. Sorry dat ik zo laat ben met mijn reactie. Maar ik had toch weer een inzinking. Ik heb hele erge ischias gehad met behoorlijk zware medicatie. Die ben ik nu de aan het afbouwen en dat gaat soms wat moeizaam, vooral heel erg moe. Nu gaat het weer goed. Ik hoop dat het zo blijft.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2024 om 12:43
dat is dus letterlijk van alles
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2024 om 12:32
wat een prachtige dingen heb je weer gemaakt 
en wat vervelend dat je aan het tobben ben met je gezondheid
die col vind ik echt bijzonder mooi 
ik bedenk dat ik ook nog ergens een sjaal heb liggen di ik nog af moet maken 
(met nog zoveel andere dingen) 
de vogels die zijn gezellig zo met z'n drieën

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2024 om 13:18
Dank je wel Nia. Dan gauw die sjaal afmaken. Overigens ik heb ook nog dingen liggen die niet af zijn.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2024 om 22:35
o gelukkig ik dacht al dat ik de enige wasLOLLOLLOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns