Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik begrijp instructie over afwerking niet

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
femkefw View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 April 2024
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer femkefw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik begrijp instructie over afwerking niet
    Posted: 13 April 2024 om 14:13
Ik heb een vest gebreid uit het Lang Yarns patronen boek (Fatto a Mano) nr. 269. Het betreft patroon nummer 35. In de afwerkingsinstructie staat: "De schouderafkanten van de voorpanden aan de nek 6 steken overlappend aannaaien." 
Ik heb de instructie al vele malen gelezen maar begrijp werkelijk niet wat ik nu moet doen. Iemand een tip? 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2024 om 15:33
https://www.ravelry.com/patterns/library/269-35-lang-yarns-alpaca-superlight

misschien voor de stevigheid dat ge aan de nek 6 naast elkaar liggende steken MOET overlappen (dus in feite dat ge daar een stukske 'dubbel' hebt).

Ik zou het anders ook niet weten want anders hadden ze wel gezegd dat van de voorpanden aan de achterkant te naaien.

Of de schoudernaden van de voorpanden zijn 'langer/breder' dan de schoudernaden van het achterpand en moet ge dus nog elke kant 6 steken van de nek bijnemen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2024 om 17:24
Als de foto's zo zie lijkt het of er langs  de voorkant in de lengte een zoom is. Dat zouden dan die 6 steken kunnen zijn. Meer kan ik er ook niet van maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2024 om 10:53
Heb jij ook die kleine foto's erbij ,,waar je ziet dat er een zoom in het voorpand zit  die van beneden naar boven loopt en smaller toeloopt ?  en de andere foto waarop je ziet hoe het in de nek genaaid is .? Ik denk dat het zo de bedoeling is 
Back to Top
femkefw View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 April 2024
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer femkefw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2024 om 18:04
Ik denk dat dat het is. Dank voor me op het goede spoor zetten. 
Groet, Femke
Back to Top
femkefw View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 April 2024
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer femkefw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2024 om 18:05
Ik denk dat dat het is. Dank! Groet, Femke
Back to Top
femkefw View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 13 April 2024
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer femkefw Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2024 om 18:07
Nee, heb er geen kleine foto's bij. Moet het doen met 1 foto, maar ik denk dat ik de oplossing heb. Groet, Femke
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns