Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Luscious Lilacs, patroon 220-36

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Luscious Lilacs, patroon 220-36
    Posted: 02 Mei 2024 om 13:17
Dat van dat 3e en 4e getal had ik ook gezien. Jij kunt duidelijk abstract denken. Kan ik dus echt niet. Ik had op zijn minst een schema moeten maken . Nee Bep, ik blijf erbij. Je bent een kei.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 10:59
dat zou te veel van het goede geweest zijn om de breipennen erbij te pakken door de vele teltekeningen.
Het probleem denk ik (bij de vraagstelster) zit bij het feit dat de large die nodig is, de ene keer het vierde getal is en een andere keer het derde. En als ge u daarin vergist klopt het langs geen kanten.
Zo ook met breien tot en met de pijl (is de goede kant). In feite moet ge dan de lijn erboven tellen want ge moet nog terugkomen ook (zonder meerderingen en/of minderingen) en dan ziet ge hoeveel steken het er echt zijn.
Back to Top
MJGA View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 April 2024
Locatie: Lisse
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MJGA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2024 om 10:45
Ik heb besloten om een ander vest, iets minder ingewikkeld, te gaan breien en heb het uitgehaald. Maar bedankt voor het meekijken en meedenken!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2024 om 19:04
Wat goed weer van jou Bep. Ik heb zitten puzzelen maar kwam er niet uit zonder de breipennen er bij te halen!!!! Ging me een beetje te ver.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2024 om 09:19
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10259&cid=7

de steken in het geschreven patroon kloppen wel met die 319.
52 voorpand   60 mouw   95 achterpand   60 mouw    en 52 voorpand



Dan moet ge de mouwen apart zetten en 2 keer 8 steken bij opzetten in de plaats van de mouwen die dan weer worden verdeeld in 4 steken voorpand 8 steken achterpand en 4 steken voorpand.

vervolgens hebt ge voor het voorpand 4 biessteken   bladpatroon 29   A3b 16 en 7 steken tricot = 56 steken   (52+4 = 56)
achterpand uitleg is over 103 steken en 95+8=103

In het schema bij A2b en A2c tot en met de pijl hebt ge bij de pijl respectievelijk 12 en 13 steken, er is een omslag meer gemaakt dan dat ge steken samenbreit.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2024 om 21:19
Ik heb het patroon uitgebreid gelezen. Ik vind het maar ingewikkeld. Ik kan jou aantallen steken nergens in het patroon ontdekken. Ik zie wel.dat er meerderingen in de teltekeningen staan. Om er uit te komen zou je een schematische tekening van het geheel kunnen maken met de aantallen steken en meerderingen die er zijn. Misschien wordt het je dan duidelijk. Succes
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MJGA View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 April 2024
Locatie: Lisse
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MJGA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2024 om 18:51
Kan iemand mij helpen om dit patroon goed te lezen? Het gaat om de uitleg van de laatste alinea van de pas en het verder breien voor de maten XS, S, L, XL en XXl. Patroon A1b telt na het breien van de hoogte 16 steken en A1c telt 17 steken. Moet doorgaan met A2b en A2c, voor maat L, maar het aantal steken correspondeert niet met elkaar. Als ik alle steken bij elkaar optel kom ik niet op de 319 steken die vermeld staan. Bij het verder breien van het lijf telt het rugpand ineens weer 10 steken minder en beide voorpanden 5 steken per pand. Ik kom er echt niet uit. Wie wel?
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns